Порталът brandchannel.com принадлежи на Interbrand, една от най-силните компании за търговски марки. Според осъщественото от тях изследване за втора поредна година Apple заема второто място. Но сега внимателно, защото на трето място са YouTube, а на четвърто - интернет енциклопедията Wikipedia.
„Драматичният дебют на YouTube и Wikipedia показва важна тенденция - нарастващото влияние на онлайн марките за съдържания, които се формират от потребителите", казва Антъни Зумпано, издател на Brandchannel.
През миналата година Google купи видеопортала YouTube за близо $1.6 млрд. Петото место се заема от кафе-веригата Starbucks, която е изместена от Wicki.
Трябва да се отбележи, че ежегодното изследване дава често противоречиви резултати. Например през 2004 арабската телевизия Ал-Джазира бе класирана като петата най-успешна марка. През тази година 3625 експерти и студенти отговаряха на въпроса „Коя марка имаше най-голям ефект върху Вашия живот през 2006?"
В Европа листата на най-важните марки се води от шведската мебелна къща Ikea. Следва интернет - телефонната услуга на Skype и производителят на мобилни телефони Nokia, които миналата година заемаха водещото място. Производителят на спортни стоки Adidas е на пета позиция, след испанската модна верига Zara.