Най-значимата търговска марка в света е търсачната машина Google. Това гласят резултатите от допитване в бранша, осъществено от brandchannel.com и цитирано от Die Welt. Сам по себе си този резултат е показателен за нарасналото значение на Интернет за потребителите и бизнеса. Но класацията след Google е не по-малко интересна.

Порталът brandchannel.com принадлежи на Interbrand, една от най-силните компании за търговски марки. Според осъщественото от тях изследване за втора поредна година Apple заема второто място. Но сега внимателно, защото на трето място са YouTube, а на четвърто -  интернет енциклопедията Wikipedia.

Драматичният дебют на YouTube и Wikipedia показва важна тенденция - нарастващото влияние на онлайн марките за съдържания, които се формират от потребителите", казва Антъни Зумпано, издател на Brandchannel.

През миналата година Google купи видеопортала YouTube за близо $1.6 млрд. Петото место се заема от кафе-веригата Starbucks, която е изместена от Wicki.

Трябва да се отбележи, че ежегодното изследване дава често противоречиви резултати. Например през 2004 арабската телевизия Ал-Джазира бе класирана като петата най-успешна марка. През тази година 3625 експерти и студенти отговаряха на въпроса „Коя марка имаше най-голям ефект върху Вашия живот през 2006?"

В Европа листата на най-важните марки се води от шведската мебелна къща Ikea. Следва интернет - телефонната услуга на Skype и производителят на мобилни телефони Nokia, които миналата година заемаха водещото място. Производителят на спортни стоки Adidas е на пета позиция, след испанската модна верига Zara.