България участва в Световния салон по туризъм (Salon Mondial du Tourisme) в Париж. По този повод бе организирано представяне на възможностите за туризъм у нас пред френски туристически компании и специализирани издания.
Държавната Агенция по Туризъм и Посолството на Република България в Париж организираха за пета поредна година представяне на туризма в България.
То се състоя снощи в Културния център на България в Париж. Пред професионална публика заместник-председателят на ДАТ Станислав Новаков представи новите тенденции в развитието на българския туристически продукт.
В представянето участваха и представители на Асоциацията за алтернативен туризъм и авиокомпания България ер.
Френските туроператори, туристически и пътнически агенции, професионалната туристическа преса, водещите френски туристически гидове /Le Petit Futé, Le Guide Vert -MICHELIN, Le Guide du Routard, Mondeo/ бяха запознати с потенциала и предимствата на България като привлекателна туристическа дестинация.
Определен интерес от френска страна е заявен към различните форми на специализиран туризъм, както и към обиколки, свързани с културния туризъм и историческото наследство.
На презентацията присъстваха и представители на телевизионните компании Евронюз и Евроспорт, които дадоха висока оценка на клипа на страната, който в началото на март се завъртя по СNN и предложиха рекламни кампании по двата паневропейски телевизионни канала.
През 2006 г. България е посетена от 83 062 френски туристи. Спрямо предходната година е отбелязан ръст от 12.22%. Тази година се очаква тенденцията на увеличение броя на френските туристи у нас да продължи.
Презентацията се проведе в навечерието на Световния салон по туризъм в Париж (Salon Mondial du Tourisme, 15-18 март 2007 г.), който се откри днес. Световният салон по туризъм е най-голямото туристическо изложение във Франция.
Настоящото участие на България е деветото поредно на това изложение.
България присъства в каталозите на най-големите френски туроператори, които всяка следваща година увеличават броя на записаните туристи.
През последните години тенденцията показва постепенно възвръщане на френските туристи в България. Към настоящия момент френският пазар се разглежда като един от перспективните за българския туристически продукт.
Основна маркетингова цел е увеличаване на броя френски туристи до около 100 000 годишно. За тази цел българските туроператори разработват пакети за алтернативни форми на туризъм, като еко и хоби туризъм, които да се предлагат на френския пазар.