Отдавна отминали са времената, в който Aston Martin беше използван като кола оръжие от Джеймс Бонд в Goldfinger, което превърна моделите на бранда в обект на завист и желание.
Днес компанията е изправена пред осмия фалит в 107-годишната си история, което пък, обратно, съвсем не е за завиждане. През миналата година, когато продажбите ѝ спаднаха с 9%, тя изгуби 144,4 млн. долара и още 83,6 млн. долара през 2018 г.
Положението ѝ не се подобри от началото на тази година, след като се разрази пандемията от коронавирус. Компанията опита да се противопостави на негативните ефекти от срива на продажбите чрез съкращения на служители, но въпреки това акциите ѝ се сринаха от 25 долара през октомври 2018 г. до едва 49 цента днес.
Но след като в края на май Aston Martin привлече бившият ръководител на Mercedes-AMG Тобиас Моерс за главен изпълнителен директор, компанията има някаква стратегия за излизане от ситуацията. Или поне така се опитва да изглежда.
Един от проблемите е, че тя възлага всичките си надежди на DBX - първият SUV в историята си. А моделът, освен че е изключително скъп, влиза много късно в луксозния сегмент, в който отдавна свои представители имат Cadillac, Mercedes, BMW и Rolls-Royce при най-скъпите.
И все пак надеждата е, че DBX ще се търси от потребителите. Все пак Porsche продава повече коли Cayenne, отколкото всичките си останали модели взети заедно. Когато към сметката се добави и по-малкия SUV на компанията - Macan, те натежават още повече.
Ако DBX успее, той може да се превърне в глътка въздух за Aston Martin и да предотврати поредния ѝ фалит, за да може компанията да продължи да произвежда коли за обикаляне, които всеки иска, но никой не купува. Но шансът това да се случи не изглежда да е огромен.