Компактният електрически SUV Audi Q4 e-tron за следващата моделна година ще бъде представен официално след около месец, след което ще бъде вкаран на поточните линии до края на 2021 г., но от германския производител вече разкриха как ще изглежда возилото, макар и под камуфлаж. Въпреки маскировката обаче е ясно, че новото возило ще прилича изключително много на концептуалното такова, представено преди две години.

Електромобилът ще е базиран на модулната електромобилна платформа на Volkswagen MEB, използвана също в Skoda Enyaq и Volkswagen ID.3 и ID.4 и която в рамките на следващата година ще намери приложение в още десет оповестени електрически превозни средства на групата.

Колесната база на Q4 e-tron ще е 276 см, а общата му дължина - 4,58 метра и така то ще има същите външни характеристики както и Volkswagen ID.4. Същевременно обаче пространството зад предните седалки ще е идентично с това при Audi Q5.

Панелът с инструменти ще е 10,3-инчов дисплей, който ще е и сърцето на "виртуалния кокпит", използван в множество други возила на марката през последните няколко години. Централното табло, което ще идва в два размера - 10,1 и 11,6 инча, - ще е снабдено с последното поколение на инфотеймънт системата MMI, като климатроникът ще се управлява с физически копчета, разположени непосредствено под дисплея.

Под тях, в плаваща конзола, ще са бутоните за управлението на аудиото, скоростния лост и клавишите за управление на режима на шофиране. Под нея ще има малка жабка.

Q4 e-tron ще идва и с хед-ъп дисплей с асистирана реалност, подобен на този, който Mercedes използва в MBUX, като колата ще наслагва навигацията върху предното стъкло. Тя ще показва приближаващите кръстовища, а динамична плаваща стрелка ще оказва посоката.

Стандартно интериорът ще е комбинация от естествена и изкуствена кожа, а като опция ще идва и възможността за кожа напа. Освен това потребителите могат да изберат комбинация от изкуствена кожа и микрофибър, 45% от състава на който са от рециклирани текстил и пластмасови бутилки. От компанията посочват, че крайното усещане наподобява велур.

Засега от Audi не са посочили данни за използваната батерия, пробега и цената на Q4 e-tron.