Руската автомобилна компания AвтоВАЗ планира да пусне на пазара четири принципно нови модела до 2025 година. Това съобщи президентът на компанията Ив Каракацанис.

АвтоВАЗ е в процес на дълбока модернизация на производството и увеличаване на инженерните компетенции, както и за подобряване на условията на труд. Според Ив Каракацанис това е необходимо за разработката и пускането на нови модели.

Какво се случва с Lada и АвтоВАЗ през тази и следващите години?

Какво се случва с Lada и АвтоВАЗ през тази и следващите години?

Без рестайлинг на гамата Vesta, без Lada Van, без Lada 4х4 и Х-дизайн

В началото на годината беше обявена нова стратегия за групата Renault, наречена Renaulution. Тази стратегия се отнася и до АвтоВАЗ и домарката Lada, които са част от групата на Renault. Според плана руската Lada в йерархията на групата Renault ще се обедини с румънската марка Dacia, припомня vesti.ru.

От стратегията следва, че Lada и Dacia ще преминат изцяло към модулната платформа CMF-B до 2025 година. Тази платформа вече се използва за новите модели Dacia Logan и Sandero. Общият обем на производството ще бъде над 1 милион превозни средства годишно, а моделната гама и типовете каросерии ще бъдат намалени от 18 на 11.

Новата Lada Vesta FL, която се очаква да се продава и в Европа

Новата Lada Vesta FL, която се очаква да се продава и в Европа

Моделът ще има мощност 136 к.с. и шестстепенна скоростна кутия

Производството на сегашните Lada Granta, Lada Niva Travel, Lada Niva Legend и Lada Vesta, които са базирани на остарели платформи, ще спре до 2025 година.

Новите модели ще бъдат базирани на платформата Renault-Nissan CMF-B, по-късно цялата гама Lada ще бъде прехвърлена към тази платформа, включително SUV Niva, който ще дебютира през 2024 година.