Дания предложи забрана за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г. и хибридни модели от 2035 г. Страната се присъедини към международните усилия за насърчаване на изцяло електрическите превозни средства, чиято цел е намаляване на замърсяването на въздуха и борба с изменението на климата, пише Reuters.
В миналото датското правителство бе остро критикувано, тъй като реши да увеличи данъка върху електрическите автомобили през 2016 г., което срина почти до нула продажбите на нови електромобили.
Сега обаче датските власти са решени да последват примера на нарастващ брой държави и да забранят замърсяващите превозни средства, насърчавайки електромобилите.
"Това е голяма амбиция, която ще бъде трудно постижима. Но точно затова трябва да опитаме", каза пред парламента датският премиер Ларс Локе Расмусен.
Планът изисква парламентарното одобрение, за да се превърне в закон и ще бъде представен в парламента през следващата седмица.
Великобритания и Франция обещаха да забранят продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2040 г. в ход, който би могъл да засегне богатството на петролните производители и да промени коренно автомобилната индустрия.
Световните производители на автомобили работят усърдно, надпреварвайки се да се адаптират към напълно новия свят на електромобилите.
В Швеция продажбите на електрически автомобили съставляват повече от 7% от всички продажби на нови автомобили, а повече от половината от всички нови автомобили в Норвегия са електрически или хибридни автомобили.
Кметовете на няколко големи столици - Париж, Мадрид, Мексико Сити и Атина заявиха, че планират да забранят дизеловите автомобили в градските центрове до 2025 г., докато Франция има за цел да сложи край на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2040 г.
Дания, люлка на вятърната енергия, има за цел да се откаже напълно от изкопаеми горива до 2050 г.
През 2017 г. Volvo се превърна в първия голям автопроизводител, който постепенно премахва автомобилите, задвижвани единствено от двигател с вътрешно горене. Шведската компания обяви, че всички нейни модели, пуснати след 2019 г., ще бъдат електрически или хибридни.