Електрмобилите се оказаха нежелани в една държава, която е сред пионерите във възобновяемата енергия. Продажбите на такива коли в Дания, включително и на хибриди, са намалели с цели 60,5% през първото тримесечие на годината в сравнение със същия период на 2016 година.
Това показват последните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители. Спадът на продажбите е в пълен контраст със съседна Швеция, където те са се увеличили с близо 80%, а за цяла Европа ръстът е около 30 на сто.
По този начин тези возила се оказаха не толкова атрактивни в страната в сравнение с конкурентите си. Дания, която е световен лидер в производството на вятърна енергия, се очакваше да бъде сред водещите пазари за електромобилите.
През 2015 година там бяха продадени 5298 броя такива возила, което беше двойно повече от доставените в Италия, а нейното население е с повече от 10 пъти по-голямо от това на скандинавската страна.
Преди години дилърите на тези коли се ползваха с много ниски данъчни ставки за разлика от тези на конвенционални автомобили. В края на 2015 година правителството, ръководено от премиера Ларс Локе Расмусен, обаче обяви, че започва постепенно премахване на тези облекчения за търговията с електромобили.
BG FEN
на 02.06.2017 в 12:02:32 #1Аз живея в Дания от известно време и истината за това е една - цените на колите тук са двойни на фона на всички останали Европейски държави. Като пример мога да дам хибридният модел на VW Passat: В Германия цената е около 40 000€ В Дания цената е около 70 000€ Направих си труда да разбера, защо цените на всички коли са почти двойни на тези в останалите Европейски страни. Доколкото разбрах - някъде около 70-те години на миналия век, датското правителство решава да увеличи данъка на всички вносни стоки за да стимулира вътрешното производство. Тогава на територията на Дания е имало 2-3 датски марки автомобили (днес е останала само Zenvo от най-скъпият клас коли като Ferrari, Lamborgini и т.н.). Също така тук фабрики са имали Opel, Seat и други производители. Но след това увеличаване на данъците на вносни стоки - повечето чуждестранни производители закриват производствата си. Говорейки с горчивина от личен опит, аз пристигнах с колата която имах в България с идеята да я регистрирам с датски номера. Само че разликата в данъците е огромна - в България плащах 400лв годишен пътен данъ, тук трябва да плащам 2300лв годишно. Реших, че не си заслужава да се прибирам само заради колата в България и я продадох. Сега карам една стара и изгнила Toyota на 20 години, която има ръжда къде ли не и има какви ли не проблеми, но ми върши работа. Купих я за 900лв, но читава що годе запазена кола може да се намери за не по-малко от 10 000лв. Като изключим големият проблем с високите данъци за регистриране на коли в Дания (150% към днешна дата), всичко останало е много добре.