Делът на електрическите и хибридните автомобили на турския пазар се е увеличил до близо 45% и то само през първата половина на годината, става ясно от нов доклад, позоваващ се на данни от индустрията. Комбинираните продажби на дуото представляват 44,6% от пазара, като общите продажби достигат 217 580 бройки, пише Anadolu Agency (AA).

Основната причина за този ръст за автомобилите местно производство, които са все по-достъпни и по-търсени в страната. Продажбите на автомобили от януари до юни са скочили с 5,4% в сравнение със същия период на миналата година до 488 003 бройки, показват данните на Асоциацията за автомобилни дистрибутори и мобилност (ODMD).

Първият производител на електрически превозни средства в Турция - местната компания Togg, запазва статута си на лидер на вътрешния пазар на електромобили през първата половина на годината с над 17 000 продажби, става ясно от доклад, публикуван в неделя.

Турската Togg изкарва модел, с който се цели в нови европейски пазари

Турската Togg изкарва модел, с който се цели в нови европейски пазари

Компанията иска да конкурира китайските електромобили на Стария континент

Продажбите на леки търговски превозни средства едновременно са се увеличили с 4,3% на годишна база, достигайки общо 119 974 бройки. През този период на турския пазар на леки автомобили са продадени 229 128 бензинови автомобила и 131 686 хибридни автомобила. Продажбите на дизелови автомобили са общо 38 073 бройки, докато продажбите на автомобили, задвижвани с пропан-бутан, са 3222 бройки. Междувременно продажбите на изцяло електрически автомобили са регистрирани на ниво 84 956 бройки.

Снимка 716195

Източник: iStock

Спад в продажбите на бензинови и дизелови автомобили

През първата половина на годината продажбите на бензинови автомобили спаднаха с 25%, докато продажбите на дизелови автомобили спаднаха с 24%. Междувременно продажбите на автомобили с пропан-бутан (LPG) се увеличиха с 6,9%.

Продажбите на хибридни автомобили, от друга страна, скочиха със 102,8%, а продажбите на изцяло електрически автомобили се увеличиха със 138,4%. Основната причина за спада в продажбите на дизелови автомобили се съобщава, че е продължаващото спиране на производството на дизелови автомобили от световните производители, което води до по-малко нови дизелови модели, навлизащи на пазара. Бензиновите автомобили, които държаха 66% дял от пазара през първите шест месеца на миналата година, спаднаха до 47% през същия период тази година.

Делът на дизеловите автомобили също спадна от 10,8% на 7,8%, докато делът на автомобилите с пропан-бутан остана същият на 0,7%. И все пак, между януари и юни, изцяло електрическите превозни средства увеличиха дела си от общите продажби от 7,7% на 17,4%, а хибридните превозни средства се увеличиха от 14% на 27%.

Следователно, когато комбинираме изцяло електрическите, електрическите с удължен пробег и хибридните автомобили, става ясно, че 44,6% от общия пазар се състои от превозни средства с електрически двигатели, общо 217 580 продадени бройки.

Това означава, че четири от всеки 10 продадени автомобила в Турция са били електрически или хибридни. През същия период, plug-in хибридите в хибридния сегмент достигнаха 25 941 продадени бройки, заемайки 5,3% дял. В сравнение със същия период на миналата година, това представлява зашеметяващо увеличение от 1 470,3%.

Само през юни бяха продадени 25 646 изцяло електрически автомобила, което им дава 27,4% пазарен дял за месеца. Междувременно, 22 506 хибридни автомобила бяха продадени през същия месец, което представлява 24% пазарен дял.

Инфраструктурата за зареждане на Турция се разширява бързо на фона на бум на електромобилите

Инфраструктурата за зареждане на Турция се разширява бързо на фона на бум на електромобилите

Страната се превърна в осмия по големина пазар на алектрически коли в света