Само година след въвеждането на задължителните екостикери на автомобилите министърът на транспорта в оставка Николай Събев предлага те да отпаднат. Според него поставянето на отличителен стикер на предното стъкло на колата на практика само оскъпява и утежнява процедурите при преминаването през пунктовете за годишен технически преглед.

След предложението на министъра, предстоят нормативни промени от страна на агенция Автомобилна администрация, но стана ясно, че замерването на количеството изхвърляни вредни газове по време на годишните технически прегледи ще остане.

Припомняме, че поставянето на лепенка с вграден чип на предното стъкло на всеки автомобил бе обяснено с нуждата от по-ефективен контрол. Има идея и в скоро време общините да могат да въвеждат ограничения за движение в центъра на МПС-та, които имат лоши екологични показатели и силно замърсяват въздуха. Първоначално се смята, че това ще са тези автомобили, които са с екостикер Евро 1.

Ето кои са най-евтините нови, употребявани и електрически автомобили в Европа през 2022 година

Ето кои са най-евтините нови, употребявани и електрически автомобили в Европа през 2022 година

Три модела на попадат в класацията Dacia

Екостикерите бяха въведени у нас през юли 2021 година. След това, при явяване на годишен технически преглед, всеки автомобил получава актуална оценка за екологичните показатели и вредни емисии и му се лепи съответният стикер. Така техническите прегледи поскъпнаха средно с 5 до 10 лева.

Според министър Събев, стикерите създават и условия за корупция, ако водачът иска колата му да бъде в по-екологична категория, отколкото тя е реално.