Ford произведе своя 10-милионен Mustang - най-продаваният спортен автомобил с 2 врати, който е в непрекъснато производство от момента на представянето му преди 54 години.
Вторият по големина автомобилен производител в САЩ представи новия си Nascar Mustang, който ще замени седана Fusion, който постепенно изтегля от производството в Щатите.
Всичко това говори за продължителното влияние на марката, превърнала се в жизненоважна за идентичността на Ford, дори и в епоха, в която купувачите се отклоняват от традиционните автомобили, разказва CNBC.
Автопроизводителят наскоро изненада мнозина, като обяви, че спира производството на повечето седани и компактни автомобили. Но ще продължи да разчита на Mustang.
Това до голяма степен се дължи на факта, че Mustang практически е собствена марка с надеждни доставки. Това е най-продаваният спортен автомобил с 2 врати по света през последните 3 години.
Може да се купи за малко повече от 20 000 долара или повече от 50 000 долара. Може да се продава на агенции за коли под наем или на състезатели-ентусиасти. Mustang остава един от най-лесно променящите се автомобили - има огромна екосистема от доставчици на резервни части и магазини, които ще работят върху автомобила.
Източник: Ford
Дебютът на Mustang през 1964 година
Колата дебютира на Световния панаир през 1964 г., в същия ден, когато стъпва в шоуруумите. Това е уникално превозно средство - бърза кола с 2 врати, създадена за да бъде достъпна. Това по същество е формулата, която Ford следва с всяко следващото поколение на Mustang.
Източник: Ford
Лимитираната серия Ford Mustang II King от 1978 година
През годините автопроизводителят въвежда специални превозни средства като Boss Mustang и Mach1 Mustang. Лимитираните серии дават възможност на инженерите и дизайнерите да експериментират.
Източник: Ford
Кабриолетът Ford Mustang GT от 1987 година
Класическата формула на Mustang допуска много форми. Един от най-популярните е т.нар. Fox Body Mustang, който Ford използва от 1979 до 1993 г. Този дизайн се отклонява в много отношения от класическите модели на Mustang от предишни поколения.
Източник: Ford
Ford Mustang GT Coupe от 1994 година
През 90-те години компанията актуализира дизайна Fox-body за четвъртото поколение на автомобила.
Източник: Ford
Кабриолетът Ford Mustang GT от 2005 година
През 2005 г. Ford решава да се върне към корените и проектира новия Mustang да изглежда по-скоро като класически модел от 60-те години на миналия век.
Източник: Ford
Ford Mustang от 2007 година в памет на Карол Шелби
Компанията поддържа традицията на състезателя, дизайнер и предприемач Карол Шелби, на когото кръщава своя Shelby Mustang. Всички подобни модели вече са известни с логото на кобрата, което стои върху предната решетка на колата - намигване към оригиналните коли AC Cobra, разработени от Карол Шелби.
Източник: Ford
Ford Mustang от 2015 година е силен на пистата
През 2015 г. Ford отново променя дизайна, за да включи елементи от наследството на автомобила с новооткрит фокус върху това автомобилът да бъде конкурентен на пистата.
Това е шестото поколение на превозното средство и първата година от повече от 5 десетилетия, в която Ford започва да продава колата извън САЩ. Излизането на световния пазар стимулира много от промените в автомобила, които го правят по-конкурентоспособен на пистовите спортни коли, като независимо задно окачване.
Източник: Ford
Ford Mustang Bullit от 2019 година ни напомня за Стив МакКуин
Една от най-известните версии от ограничената серия е Bullit Mustang. Автомобилът е кръстен на филма Bullit, където актьорът Стив Маккуин управлява зелен Mustang. Филмът показва легендарна сцена на преследване, включваща Mustang и Dodge Charger.
Източник: Ford
Shelby GT-500 Mustang е изключително характерен
Ford обяви, че планира също да пусне Shelby GT500 Mustang през 2019 г., чиято цел е да се конкурира с други мощни американски спортни автомобили като Chevrolet Camaro ZL1 и Dodge Challenger Hellcat.
Източник: Fusion Luxury Motors
По-рано тази година, изпълнителният директор на компанията Джим Хакет обяви прекратяването на производството на седани и компактни автомобили. Ford Mustang е единият от само двата конвенционални автомобила, които компанията ще продължи да продава, след като преходът приключи.
Причината е, че Mustang има толкова силна подкрепа и е дълбоко свързан с идентичността на Ford. "Той е нещо като душата на компанията", твърди маркетинг директорът на Ford Джейсън Мейз.