Ford ще пусне тази пролет дизелова версия на най-продавания си пикап F-150, стремейки се да запази и повиши големия си пазарен дял, преборвайки се с основните си конкуренти.
От компанията очакват новият модел с 10-степенна скоростна кутия да постигне разход от 30 мили (48 км) за галон (около 4 литра) гориво - разход, сравним с този на някои седани.
"Уверени сме, че ще го постигнем", заяви Давид Филипе, вицепрезидент, отговарящ за двигателите и инженерните дейности в компанията.
Дизеловият F-150 ще бъде между 2400 и 4000 долара по-скъп от бензиновата си съответка, в зависимост от конкретния модел. Той ще бъде произведен в завод на Ford във Великобритания.
Очаква се около 5% от пикапите от модела да бъдат поръчвани с дизелов двигател. Дизеловият F-150 ще бъде предназначен за хора, които теглят големи ремаркета за ходене на почивка или работа.
Продажбите на големи пикапи в САЩ се увеличиха през последните години, тъй като цените на бензина се стабилизират на по-малко от 3 долара за галон в повечето щати. През 2017 г. Ford продаде почти 900 хил. камиона от серията F - повече от всяка година от 2005 г. насам.
Компанията се конкурираше с General Motors и марката Ram на Fiat Chrysler Automobiles за най-ефективния голям пикап, дори когато тези модели с висок пробег са в ограничена наличност или са по-скъпи от обикновените бензинови камиони.
Fiat Chrysler изпревари конкурентите си през 2013 г., предлагайки дизелов двигател в лекотоварните си модели Ram, твърдейки, че това е най-икономичният модел в своя клас.
Но миналата година автомобилният производител бе обвинен от властите в САЩ, че е използвал измамен софтуер, за да излъже тестовете за вредни емисии. Схемата е приложена в 104 000 модела Ram, произведени между 2014 и 2016 г.
Fiat Chrysler преговаря с властите за уреждане на спора и получи разрешение да продава 3-литровия си дизелов двигател в моделите на Ram за 2017 г. и 2018 г. Според компанията той може да измине 27 мили (43 км) с 1 галон гориво.
Шефовете на Ford изразиха увереност, че дизеловият F-150 ще отговаря на изискванията за вредните емисии в САЩ.