Два автомобила подкрепяха продължилото десетилетие изкачване на Volkswagen към върха: Beetle и Golf, който изтегли компанията от тежката икономическа ситуация през 70-те години на миналия век, пише Bloomberg.

Дизеловата криза, която избухна преди четири години, струваше на компанията близо €30 милиарда, а плащанията не са приключили. Това накара VW да преосмисли значително и стратегията си, и своето портфолио, раждайки безпрецедентно навлизане в света на електрическата мобилност. В същото време неспирната жажда към SUV моделите свали Golf от трона като най-продаван модел, след като бе изпреварен от Tiguan.

"Golf все още е един от най-важните продукти за VW и има висока символична стойност, но вече не и критичната значимост от миналото", казва анализаторът Юрген Пайпер. Тези дни моделът допринася за между 6% и 8% от печалбата на групата, при 20% преди две десетилетия.

Но въпреки тези предизвикателства, VW вижда бъдеще за Golf, чието осмо поколение ще бъде представено тази вечер. Компанията обещава автомобил, който ще бъде "по-дигитален и по-свързан от преди". Продажбите започват през декември, а VW ще го произвежда в завода до централата във Волфсбург - знак, че Golf остава важна част от гамата.

Новият Volkswagen Golf дебютира на 24 октомври

Новият Volkswagen Golf дебютира на 24 октомври

Компанията показа първи скици на външния вид и предното табло

Вътрешната конкуренция не свършва само с SUV моделите. След две седмици заводът в Цвикау, само на три часа от Волфсбург, ще започне производството на изцяло електрическия ID.3, който има подобни размери и цена. Според VW ID.3 ще привлече по-млади клиенти.

Golf е емблематичен за дилемата пред цялата индустрия: как да начертаят пътя пред електрическото бъдеще без да задушават автомобилите с традиционни двигатели, които носят парите. Новият модел ще влезе в шоурумите в момент, в който световното търсене на нови автомобили намалява. Прогнозата е, че през 2020 г. производството ще намалее с 2%.

VW ще намали разходите по автомобила, като ще премахне по-малко продаваните варианти и ще използва 80% от съществуващите инструменти за сглобяване от сегашното седмо поколение. Компанията успя да съкрати времето за производство на автомобил с един час, като използва по-голяма стандартизация и премахване на част от конфигурациите.

Lamborghini скоро може да не е част от Volkswagen

Lamborghini скоро може да не е част от Volkswagen

Германският концерн се опитва да следва стратегията на Fiat, която отдели Ferrari