Южнокорейският гигант Hyundai ще си партнира с Audi в разработването на водородни автомобили. Двете компании ще си сътрудничат, за да разширят сегмента на водородните превозни средства, които до момента изостават от електромобилите, съобщава Reuters.
Южнокорейската фирма иска да увеличи използването на водородни автомобили, задвижвани от електроенергия, генерирана от горивни клетки, но е възпрепятствана от липсата на инфраструктура и натиска за електрическите превозни средства с батерии.
Hyundai и Audi ще споделят компоненти и технологии, включително всички нови части, разработени от Audi, която отговаря за технологията за водородни горивни клетки във Volkswagen Group, най-големият продавач на автомобили в света.
Корейската компания се надява, че партньорството ще създаде по-голямо търсене на коли като нейния модел ix35 и ще намали разходите, за да направи технологията печеливша.
"Искаме да предоставим на доставчиците ни на компоненти по-голям шанс и да има конкуренция помежду им, както и да се конкурират с други доставчици. Тази конкуренция ще намали разходите", заяви пред Reuters Сае Хон Ким, ръководител на изследователската група за горивни клетки на Hyundai.
Автопроизводителите като Toyota изтъкват предимствата на водородните превозни средства, чието зареждане отнема по-малко време от това за презареждане на електромобилите, но са скъпи и страдат от липсата на зарядни станции.
Източник: iStock
Екологични модели на Hyundai вече се използват в Европа
Много производители са съсредоточени върху електромобилите с батерии, чието презареждане може да отнеме между половин час и половин ден. Но тези превозни средства могат да се възползват от разрастващата се мрежа от зарядни станции.
Автомобилните компании се обединяват, за да споделят разходите за разработване на по-екологични технологии, които да заместят двигателите с вътрешно горене, тъй като регулаторите по цял свят обявиха война на вредните емисии.
General Motors и Honda си партнират в разработването на електромобили с водородни горивни клетки, които се очаква да бъдат пуснати в продажба през 2020 г., докато BMW работи с Toyota.
Затягането на ограниченията за въглеродните емисии в Европейския съюз през 2025 г. ще създаде необходимост от повече коли с водород.
Hyundai вече продаде 200 такива модела миналата година и очаква да продаде хиляди през тази година, но рентабилността е все още далеч.
"Мисля, че можем да спечелим, ако всяка компания продава 100 000 или 300 000 превозни средства годишно", заяви Ким.