В Гърция започнаха да се внасят много повече коли "втора ръка", закупени от български автокъщи, очаквано злоупотребите не закъсняват, пише "Телеграф".

Популярен в южната ни съседка специализиран сайт предупреждава местните да бъдат много внимателни при покупка на кола от България. В началото на видео, публикувано от Carandmotor става ясно, че колата е дизелова Alfa Romeo Giulia, закупена от България на 143 000 километра, която се продава за 18 850 евро.

С помощта на електрическите системи техникът записва номера на шасито на италианския модел и историята на поддръжката на автомобила се разкрива незабавно при всяко посещение в оторизиран сервиз. Оказва се обаче, че последното обслужване на автомобила е извършено в оторизиран сервиз в началото на март 2020 г., когато е изминала над 242 000 километра.

Търговци на коли "втора ръка" предупреждават за нов вид измама при покупка от онлайн платформи

Търговци на коли "втора ръка" предупреждават за нов вид измама при покупка от онлайн платформи

Драстично поскъпване на употребяваните коли у нас

Най-честите оплаквания са свързани с измами с показанията на километража, или иначе казано, одометъра на автомобила. Трикът, който е до болка познат на българските купувачи на коли втора ръка, се явява нещо ново в югозападната ни съседка. Често кола, която е на 300 и повече хиляди километра, се предлага след "обработка" за доста по-запазена, с показания за пробег около 150 хил. км.

Доскоро Гърция имаше несравнимо по-висок стандарт на живот и хората там не си и помисляха да купуват употребявани автомобили. От друга страна българите отдавна са основни играчи в този занаят и у нас автопаркът е предимно от внесени употребявани коли от Западна Европа.

Пазарът в Гърция има някои специфики

Въпреки че и двете страни сме членки на единния пазар и ЕС, Атина и до ден днешен изисква плащане на мито за внос на автомобили независимо откъде.

Гражданската отговорност в южната ни съседка се формира на базата на кубатура и мощност и започва от 220 евро. Данъкът пък е още по-висок, за собствениците на коли с обем на двигателя над 2000 куб. см - поне 650 евро. Това е причината на юг от Промахон да предпочитат малките коли.

Търговци на коли "втора" ръка в Германия губят по 15 хил. евро на Tesla

Търговци на коли "втора" ръка в Германия губят по 15 хил. евро на Tesla

Какви са цените на популярния електрически автомобил у нас?

Превъртян километраж

"Манипулирането на километражите на колите втора ръка е нещо масово от години", коментира Станислав Петков, който повече от 20 години се занимава с внос на употребявани автомобили и в момента ръководи фирма в Сандански. "Едно 75% от колите на този пазар са с върнати километражи, това си е публична тайна и не е нещо ново. Каквото и да ви говорят търговците, няма как да намерите кола на 10 години, която да е на под 100 000 километра. Хората на Запад карат много повече от нас и на много по-големи разстояния", отбеляза той Петков.