Днес емблематичната марка руски автомобили LADA навършва 50 години. През 1970 г. на тази дата е поставено началото на производството на автомобилите от марката, като от поточната линия на Волжския автомобилен завод (ВАЗ) в Толяти слиза първият ВАЗ-2101 "Жигули", напомнят руските медии.
От АвтоВАЗ, сегашният наследник на съветския завод коментират, че този първи модел на LADA и до днес остава най-масово продаваният в историята на цялата руска автомобилна индустрия.
Според статистиките на компанията между 1970 и 1988 г., когато се произвежда моделът, от заводите на компанията са излезли около 4,8 млн. бройки от легендарния автомобил и неговите модификации.
Друг модел привлича повече внимание обаче - 2101, разработен по лиценз на FIAT върху основата на модела FIAT 124.

Източник: iStock
АвтоВАЗ отбелязват, че през 1967 г. той получава титлата "Автомобил на годината в Европа".
"В СССР са направени над 800 промени в дизайна му и в резултат ВАЗ-2101 е високо оценен както от местните потребители, така и на външния пазар, където навлиза през 1971 г.", допълват от компанията.
И до днес автомобилите на LADA продължават да са най-продаваните коли в Русия - както новите модели, така и при търговията с коли втора ръка.
През последните 12 години, за които има данни за продажбите на нови автомобили и лекотоварни автомобили от Асоциацията на европейските предприятия, автомобилите LADA заемат първата линия по обем на продажбите, понякога изпреварвайки двойно чуждестранните конкуренти, обясняват още от LADA.
web-creators
на 20.04.2020 в 23:24:59 #4Това е емблематичен крах на автомобилостроенето, който ни принуждаваха да чакаме с години за да купим. Това е истината, преди да почнете да плюете си задайте въпроса, къде са сега тези емблематични возила. Продават ли се добре в страни имащи достъп до външния пазар. Какво се случва с тях, до къде стигнаха с иновации, безопасност, надеждност....До никъде, същите мизерни курници са си. И двигателите и трансмисиите не са техни и пак не могат кола да направят, като хората. Говорим за среден клас автомобил, от сорта на Хюндай, КИЯ, WF, Reno....
58eng
на 20.04.2020 в 17:14:53 #3А някой спомня ли си как и ние произвеждахме Renault 8,10 и Алрин. Особено последния беше с жестока за времето си форма - карал съм го във вариант на състезателен автомобил,кефил съм се!
karamazov
на 20.04.2020 в 12:47:23 #2Всъщност това е италианският автомобил FIAT 124, който става европейска кола на годината в далечната 1967.В статията е така написано, че все едно първите "Жигули", произведени в построения от италианците завод в гр.Толиати нямат нищо общо с FIAT 124. Това съвсем не е така!Първите "Жигули" действително са сглобени с много местни части, но това никога не е бил руски автомобил.Това е продаденият на руснаците италиански модел, на който самите италианци, а не руснаците, правят изменения съобразени с изискванията на руските тежки пътища.
evmav
на 20.04.2020 в 12:28:42 #1отврат коли...дори и за скрап не стават. Шибаняците да си ги събират от БТ и на влакове да си ги карат обратно в блатото откъдето са дошли