Opel излезе на печалба през 2018 година и нарече финансовия резултат "исторически" след 20 години на загуби под ръководството на General Motors. Германският автомобилен бранд и английския Vauxhall успяха да отчетат €859 милиона печалба през 2018 година. Само за петте месеца в края на 2017 година загубата бе €179 милиона.
Първоначално мениджърите обещаваха да върнат Opel на печалба през 2020 година с два процента марж. Затова е впечатляващо не само че компанията успя да постигне целта с две години по-рано, но и че постига здравословни 4,7 процента печалба над продажбите от €18,31 милиарда.
Възможността за тази "историческа печалба" се предусещаше още в края на първото полугодие на миналата година, когато компанията отчете €502 милиона печалба.
За сравнение, конкурентния бранд VW постига 4,1 процента марж през 2017 година, а през 2018 г. намалява до 3,8 процента.
Преобръщането на Opel идва в първата цяла година, в която германският производител е собственост на френската PSA Group. И това поставя под сериозно съмнение стратегията на доскорошния собственик GM.Част от успеха се крие и в действията на главния изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес, който се изправи пред синдикатите и успя да съкрати 3 700 ненужни работни места в неконкурентоспособни заводи в Германия.
Таварес се фокусира и върху намаляването на огромните отстъпки, които компанията правеше. Подобен ход той приложи и когато пое френския алианс.
През 2018 година компанията е продала малко над 1 милион автомобила с марката Opel.