Френският производител на автомобили Peugeot-Citroen (PSA) реши да върне марката Opel на руския пазар.

По време на представянето на финансовите резултати на групата PSA за 2018 г. и втория етап от стратегическия план Push to Pass за периода 2019 -2021 г. председателят на управителния съвет Карлос Таварес потвърди стремежа на компанията да завоюва нови пазари и посочи, че марката Opel е готова да излезе на руския пазар, отбелязват от PSA. 

Развитието на бранда Opel в Източна Европа ще стане "за сметка на нови бизнес партньори, нови бизнес модели и нови финансови предложения". Разширението на експортните пазари е част от стратегическия план Pace!за развитието на марката Opel, който ще помогне на германския производител да стане устойчиво печеливш, подчертават от френската автомобилна група.

За първи път от 1999 година Opel излезе на печалба

За първи път от 1999 година Opel излезе на печалба

Стратегията на PSA Group и изпълнителния директор Карлос Таварес дава резултат

Припомняме, през 2015 г. американският автомобилен концерн General Motors изтегли марката си Opel от руския пазар . PSA придоби марките на Opel и Vauxhall от General Motors за 2,2 млрд. долара през август 2017 година.

В същото време от PSA заявиха, че планират да възобновят присъствието на своята марка Peugeot за едноименни автомобили в САЩ и Канада като част от десетгодишния план на компанията за региона. От Peugeot посочиха, че вече предприеха първа стъпка за навлизане на американския пазар в края на 2018 г. чрез въвеждането на услугата за споделяне на автомобили Free2Move във Вашингтон.

Изявлението на PSA става, след като по-рано днес френската автомобилна група отчете силен ръст на печалба и на приходите през миналата година. Чистата печалба е нараснала с цели 47% до 2,83 млрд. евро спрямо 1,92 млрд. евро година по-рано, докато приходите се увеличиха с 19% до 74,03 млрд. евро.