Peugeot 208 продължава да се радва на изключителен интерес в Европа и застава на първа позиция по продажби на 44 пазара на Стария континент през първото тримесечие на 2021 г., показват данните на Focus2Move.
Шикозният френски мъник реализира 54 870 продажби за първите три месеца и се премества с две места напред в класацията. Резултатът за периода е с 18,8% по-добър спрямо първото тримесечие на миналата година.
Volkswagen Golf, който държеше първото място през голяма част от годините след представянето си през далечната 1974 г., изпада на втора позиция с общо 52 456 продажби (-22,3%).
Renault Clio, което бе успяло да вземе короната по-рано миналата година, пада с две места. От него са реализирани 49 155 бройки (-11,1%). Четвъртата позиция е за Toyota Yaris, която се изкачва с шест места и бележи 49 155 продажби (42,4%). На пето място е Citroen C3 с 45 437 продажби (+25,3%).
Следват Peugeot 2008 (45 338, +91,7%), Volkswagen Tiguan (43 144, +5,8%), Dacia Sandero (42 934, +39,3%) и Skoda Octavia (43 694, +41%). На десета позиция откриваме Fiat Panda с 42 045 продажби (+41%).
Продажбите в Европа остават ниски
Продажбите на нови автомобили в България през март 2021 г. възлизат на 2 155 броя, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Спрямо март 2020 г., когато бяха въведени първите ограничителни мерки срещу коронавируса, те нарастват с 33,9%. Но спрямо март 2019 г. те остават с 40% по-ниски. Така този март е най-слабият от 2014 г. насам
На ниво Европейски съюз регистрациите нарастват с 87,3% през март спрямо същия период на миналата година. През третия месец на тази година са регистрирани 1,062 млн. нови автомобила, при 567 хил. година по-рано.
Спрямо март 2019 г., през предходния месец те са с 39,5% по-ниски.
Италия, където коронавирусът нападна най-рано, бележи ръст от 497,2% през март спрямо миналата година. Във Франция покачването е 191,7%, в Испания 128%, а в Германия — 35,95.
За първото тримесечие на 2021 г. общите продажби в ЕС растат с 3,2% до общо 2,6 млн. За България се отчита спад от 5,8% до 5 584.
Stellantis настига VW Group
За периода VW Group запазва лидерската си позиция в Европейския съюз с общо 269 хил. продажби на моделите от марките Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, Porsche и други. Новото обединение между Peugeot и Fiat, което включва още Citroen, Opel, Jeep, Alfa Romeo и други, обаче диша във врата на германската група с 251 хил. продажби.
Далеч на трета позиция е Renault Group с малко под 100 хил. продажби. Следват Hyundai Group със 76 хил. продажби, BWM Group със 71 хил., Daimler с 64 хил. и Toyota Group с 60 хил.
На дъното на класацията са японските Mitsubishi и Honda, които реализират 5 862 и 3 431 бройки съответно.