Френската марка Peugeot използва най-горещата дизайнерска тенденция за момента, за да създаде купе-кросоувър 408. Най-близките концептуални конкуренти на новия семеен автомобил от C-сегмента са Renault Arkana и Citroen C5 X. По този начин Peugeot 408 ще се изправи и срещу по-традиционни съперници като Skoda Octavia и Ford Focus.

Както подсказва името, Peugeot 408 ще се позиционира седи между хечбека 308 и седана 508 по размер и вероятна цена, въпреки че компанията все още не е потвърдил точно колко ще струва, когато продажбите в Европа и Китай започнат в началото на 2023 година.

Според прогнозите на автоексперти базовата цена може да е около 32 000 евро.

Снимка 578769

Източник: Peugeot

Купе-кросоувърът 408 ще бъде изграден върху актуализирана версия на платформата EMP, използвана в момента от Peugeot. Дължината му е 4690 мм с междуосие от 2787 мм, като при C5 X.

Новият модел има същото основно оформление с четири врати, спортен лифтбек в задната част и увеличен просвет в сравнение с обикновения седан.

Но Peugeot 408 има по-смело лице, различен дизайн на прозореца на задната врата, квадратен дизайн на задната част и панели на каросерията с по-настоятелни линии.

Снимка 578767

Източник: Peugeot

Черна облицовка на броните, арки на колелата и под вратите, ултратънки LED фарове, задна броня в стила на Subaru WRX - всичко това характеризира дизайна на новия модел.

Женски автомобил на годината: Новото Peugeot 308

Женски автомобил на годината: Новото Peugeot 308

Избра го жури от 56 жени автомобилни журналисти от 40 държави

Както при C5 X, базовият двигател е 1,2-литров трицилиндров мотор PureTech с мощност 128 к.с., който задвижва предните колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия. От Peugeot не казват колко бързо ще ускорява 408, но на Citroen със същия двигател са необходими 10,4 секунди, за да достигне 100 км в час.

Алтернативата е 1,6-литров PureTech четирицилиндров двигател с електромотор 109 к.с./110 к.с., предно предаване и 8- степенна автоматична трансмисия. Но докато версията с бензинов двигател на 408 Hybrid 225 доставя 178 к.с. без електрическо усилване, Hybrid 180 може да развие само 148 конски сили.

Снимка 578766

Източник: Peugeot

Точната спецификация ще варира в зависимост от отрежете клас и съответния пазар. Купувачите ще могат да поръчат кола с масажни седалки, кожена тапицерия Nappa, панорамен покрив, адаптивен круиз контрол с функция Stop and Go, 360-градусова помощ при паркиране с четири камери и така нататък. А няколко месеца след старта ще се появи пакетът Drive Assist 2.0, който осигурява полуавтоматична функция за смяна на лента, вероятно след като водачът е натиснал превключвателя на пътепоказателя.

Снимка 578768

Източник: Peugeot