Peugeot допълва своята EV линия с изцяло електрическа версия на своя модел 408. Моделът идва след пускането на Plug-in хибридната версия ит 2022 г. Новият електромобил идва смощен двигател със 157 kW/210 к.с. и пробег до 453 км., обявиха от френската автомобилна компания.
Peugeot има най-широката EV линия в сравнение с всеки друг масов производител на европейския електрически пазар - с 12 електрически леки автомобили и лекотоварни автомобили.
Двете електрифицирани задвижвания, PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 и PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8, отбелязаха първата стъпка в електрифицирането на 408. По-рано тази година 48V HYBRID 136 e-DCS6 се присъедини към гамата на 408 . Новият E-408 извежда тази електрическа стратегия на следващото ниво със задвижване с нулеви емисии от 157 kW/210 к.с., съчетан с 58,2 kWh (използваем капацитет) батерия.
Източник: Peugeot
Пускането на пазара на Peugeot E-408, с отварянето на поръчките от 2 октомври, бележи поредната стъпка в амбицията на компанията да се превърне в основен EV лидер в Европа. Новият модел ще се произвежда в завода на компанията във френския град Мюлуз.
Ефективността допринася за удоволствието от шофирането
Новият Peugeot E-408 разполага със синхронен електрически двигател с постоянни магнити, развиващ 157 kW (210 к.с.) и щедър въртящ момент от 345 Nm. Този мотор се произвежда във Франция, в Trémery, от съвместното предприятие STELLANTIS-NIDEC. Редукторът, с който е свързан, е произведен от STELLANTIS във Валансиен, Франция.
Компактният волан от своя страна подобрява удоволствието от шофирането, като позволява уникална пъргавина и прецизност на движението. Разположен на нивото на очите точно над волана, цифровият клъстер включва напълно персонализиран и конфигурируем 10-инчов 3D цифров панел.
Навигационната система на автомобила включва функция "планиране на пътуване", която оптимално планира маршрути, за да увеличи максимално обхвата на автомобила и да улесни презареждането. За да изчисли идеалния маршрут, системата взема предвид многото части от информация, включително разстоянието, което трябва да се измине, нивото на заряд на батерията в началото, желаното ниво на заряд на батерията в крайната дестинация, скорост, консумация на енергия, трафик, тип път , надморска височина и разбира се, налични станции за зареждане в близост до дестинацията.
С обща дължина от 4,69 м и ширина от 1,85 м (със сгънати огледала), Peugeot E-408 използва мултиенергийната E-EMP2 (ефективна модулна платформа), забележителна с дължината на междуосието си от 2,79 м. Този щедър размер позволява батерията да бъде монтирана в долната част на автомобила, под пода между колелата, като по този начин запазва пространството в купето и понижава центъра на тежестта на новия електрически модел за динамично поведение на пътя.
Източник: Peugeot
Въпреки че е повдигнат, този модел предлага елегантен и спортен профил благодарение на височината от 1,49 м, за перфектна аеродинамика, подчертават от Peugeot. Големите 19-инчови графитни джанти с иновативен дизайн са оборудвани с гуми 225-50R19 с много ниско съпротивление при търкаляне (клас A+).
Обработката в цвета на каросерията на радиаторната решетка на модела я "дематериализира", като я слива с цялостната форма на бронята - знак за смяната на поколенията и ерата на електрифицирането на гамата Peugeot.
Идентичността на марката е по-видима от всякога чрез усъвършенстваната работа по осветлението. Отпред LED технологията позволява много тънки и ефектни фарове, които оформят облика на E-408. Светлинният подпис се простира надолу с две LED ленти във формата на зъби, потопени в бронята. Отзад идентичността на PEUGEOT е под формата на емблематичните три LED светлини, наклонени за още повече динамика.
За новия електромобил се предлагат пет цвята: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elixir Red и Perla Nera Black.