Неизправна газова уредба. Теч на масло върху двигателя. Кабели, връзвани от самоук квартален майстор. Има куп причини автомобил с традиционен двигател да се запали - особено по нашите ширини и особено когато говорим за по-стари возила, които нямат достъп до топ поддръжка.

Лошото е, че както има рискове от пожар при старата кола с двигател с вътрешно горене, така те не липсват и при новата, която е изцяло на ток. Електромобилите по целия свят и даже у нас вече има най-малко 7800 от тях, но все още няма достатъчно добро разбиране за това как функционират те.

Петте страни с най-много електромобили в света

Петте страни с най-много електромобили в света

Едно нещо е почти сигурно - електрическите коли са бъдещето

А грешните решения могат да превърнат модерната ви кола в огнено кълбо, без значение дали е Dacia Spring, или Audi Q7 e-tron. Именно затова и от Business Insider са събрали някои много важни съвети за собствениците.

Даже лек удар може да повреди батерията

Никой инцидент не е толкова маловажен, че да не закарате колата при квалифициран техник, коментира пред онлайн изданието Брайън О"Конър от Националната асоциация за предпазване от пожари в САЩ.

Всеки удар може да деформира акумулатора, а това повишава риска от късо съединение. Със сигурност по-голяма катастрофа ще го повреди и не трябва да отлагате посещението в сервиза - за ваше собствено спокойствие.

Брюксел иска да въведе специални шофьорски книжки за джипове и електромобили

Брюксел иска да въведе специални шофьорски книжки за джипове и електромобили

Какво още може да се промени за водачите в ЕС?

Не палете след наводнение

Пускате ли електроуредите в къща, която до преди малко е била изцяло под вода? По същата причина не е добра идея да включвате двигателя на кола на ток, която е попаднала в наводнение или се е наложило да минава през дълбоки води.

На бензин или дизел въпросът ще е просто дали ще запалите, но на ток може да се окаже, че поемате риск за собствеността, здравето и живота си.

По думите на О"Конър даже след изсъхването на видимите места, в района на батерията може да остане влага, която да предизвика късо съединение. Затова след воден инцидент е повече от препоръчително квалифициран механик да се произнесе дали може да се прави опит да се кара даденият електромобил.

На фона на разследването на Брюксел: бум на китайските електромобили в Европа

На фона на разследването на Брюксел: бум на китайските електромобили в Европа

Има ли икономическа заплаха за европейските производители на автомобили?

Батерията може да избухне многократно

Най-големият риск при батериите на електромобилите е те да излязат от температурен контрол - тогава се получават прегряване и голямо налягане, а след тях идват пожари и експлозии. Това може да изгори дома ви.

Лошото е, че даже след намесата на огнеборците и привидното овладяване на пламъците, все още не сте в безопасност. "Тези батерии са направени от хиляди малки клетки и само една е достатъчна, за да избухне пожарът отново", обяснява О"Конър.

Volkswagen: поръчките за електромобили  в Европа са намалели с 50%

Volkswagen: поръчките за електромобили в Европа са намалели с 50%

Трудностите на автомобилния производител принудиха компанията за съкращения в производството в Германия

Давайте възможно най-много информация

Пожарникарите на повечето места нямат голям опит с горящи електромобили. Затова е важно при инцидент да дадете още при обаждането си на 112 възможно най-много подробности - най-малкото че не става дума за двигател с вътрешно горене и какъв е конкретният модел.

Това е важно, защото електрическото задвижване позволява много по-голяма вариативност за производителите и батерии и високоволтови кабели могат да бъдат на най-различни места.