Брюксел може да въведе нови специални шофьорски книжки за джипове и за по-голямата част от електрическите автомобили. Предложението е на евродепутата от Франция Карима Дели, която е и председател на транспортната комисия към Европейския парламент. Предложените промени включват въвеждането на специален лиценз В+ за водачите на големи автомобили, тежащи над 1800 кг., като в т. нар. тежка категория попаднат и около 2/3 от колите на ток, съобщават световните агенции.

Според евродепутата, член на една от водещите "зелени" партии, големите SUV модели не само консумират повече гориво, но и заемат повече място. Сблъсъкът със SUV също би довел до много по-тежки наранявания, отколкото при по-леките автомобили. 

Шофьорска книжка B, която се оказва неподходяща

Предлаганите промени включват въвеждането на шофьорска книжка B+ за леки и лекотоварни автомобили с тегло над 1800 кг. Шофьорите обаче ще могат да я получат само след двегодишен изпитателен срок с нормална шофьорска книжка B. Освен това минималната възраст за получаване на шофьорска книжка за SUV трябва да бъде 21 години.

Европейските производители в битка с по-евтините китайски електромобили

Европейските производители в битка с по-евтините китайски електромобили

Европейските компании вземат мерки за намаляване на разходите и цените на своите EV

Това означава, че шофьорите на редица популярни тежки джипове ще трябва да имат адаптирана шофьорска книжка. Но тъй като предложението не се отнася до конкретна форма на конструкцията на автомобила, а засяга само теглото, по-голямата част от водачите на електромобили също ще трябва да се сдобият с тази специална шофьорска книжка. Ограничението от 1,8 тона изключва само електрическите коли от по-малкия сегмент.

През следващите седмици в Европарламента ще се обсъдят и други идеи за реформа на шофьорските книжки, като например книжките на шофьорите над 60-годишна възраст да се подновяват на всеки 7 години, а не на 10, както е в момента.