Европейските производители на автомобили водят битка за производството на по-евтини електрически превозни средства (EV) и да изтрият преднината на Китай в разработването на по-евтини и по-удобни за потребителите модели, пише Reuters.

"Трябва да намалим разликата в разходите с някои китайски играчи, които започнаха с електромобилите поколение по-рано", каза изпълнителният директор на Renault , Лука де Мео пред агенцията по време на изложението за мобилност IAA в Мюнхен. Добавяйки, че когато производствените разходи намалеят, цените също ще се понижат.

Франция отваря първата "гигафабрика" за батерии на електромобили

Франция отваря първата "гигафабрика" за батерии на електромобили

Страната иска да се откъсне от зависимостта си от Китай

Де Мео каза, че като част от стремежа на френския автомобилен производител към паритет на цените с китайския, неговият R5 EV, който трябва да излезе през следващата година, ще бъде с 25% до 30% по-евтин от неговите електрически модели Scenic и Megane.

Китайските производители на EV, включително BYD , Nio и Xpeng се насочват към европейския пазар на електромобили, където продажбите скочиха с почти 55% до около 820 000 EV автомобила през първите седем месеца на 2023 г. съставляващи около 13% от всички продажби.

Xpeng планира да се разшири на повече европейски пазари през 2024 г., а Zhejiang Leapmotor Technology обяви пет модела за отвъдморските пазари, включително Европа, през следващите две години.

Според автомобилната консултантска компания Inovev, 8% от новите електромобили, продадени в Европа досега тази година, са произведени от китайски марки, спрямо 6% миналата година и 4% през 2021 г.

 Volkswagen си взе короната от Tesla при продажбите на електромобили в Германия

Volkswagen си взе короната от Tesla при продажбите на електромобили в Германия

Продажбите на електромобили се увеличиха като цяло, но те остават остават доста под тези на газови и дизелови модели.

Около 41% от изложителите на тазгодишното събитие в Мюнхен са със седалище в Азия, като присъстват два пъти повече китайски компании, включително BYD, Xpeng и производителя на батерии CATL.

Пристигането на китайски производители на електромобили в Европа породи опасения, че те могат да доминират продажбите на този тип превозни средства.

"Ние губим своята конкурентоспособност", каза Хилдегард Мюлер, президент на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), добавяйки, че автомобилното изложение в Мюнхен илюстрира "как големият натиск на международната конкуренция" прави инвестициите в електрификацията от все по-съществено значение за Германия.

Китайската Eve Power ще строи в Унгария завод за батерии на електромобили за 1 милиард евро

Китайска компания ще строи в Унгария завод за батерии на електромобили за 1 милиард евро

Унгария иска да стане най-големият европейски център за производство на батерии

Средният EV в Китай е струвал по-малко от 32 000 евро ($35 000) през първата половина на 2022 г. в сравнение с около 56 000 евро в Европа, според изследователи от Jato Dynamics.

"Пазарният сегмент на базовите автомобили или ще изчезне, или няма да бъде направен от европейските производители", каза изпълнителният директор на BMW Оливър Зипсе във връзка с навлизането на Китай в Европа.

Mercedes-Benz ще представи своя компактен клас CLA , а BMW своя Neue Klasse , като и двата се стремят към по-висок пробег и ефективност, като същевременно намаляват наполовина производствените разходи.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen, Оливър Блуме каза пред репортери, че чрез своите партньорства в Китай автомобилният производител има за цел да намали разходите за батерийни клетки с 50% .

Президентът на Xpeng Брайън Гу каза, че докато европейските производители на автомобили в момента изостават от Китай, те са поели "огромен ангажимент" към електромобилите с партньорства и големи инвестиции в технологиите.

Петте страни с най-много електромобили в света

Петте страни с най-много електромобили в света

Едно нещо е почти сигурно - електрическите коли са бъдещето

"Никога не бих отхвърлил големите (автомобилни производители), които наистина се опитват да се върнат и да се съсредоточат върху този важен преход", каза Гу.

Анализаторът на автомобилната индустрия Фердинанд Дуденхьофер посочи, че китайците са "световни шампиони" в производството на батерии, които могат да съставляват 40% от разходите за EV.

Китайските производители на батерии, които се установяват в Германия, помагат за намаляване на разходите за електромобили и германските политици трябва да се уверят, че "няма да бъдат изгонени от страната с глупави стратегии за отделяне", добави Дуденхьофер.