Износът на електромобили от Китай към страните от ЕС се е удвоил през септември, на фона на разследване от страна на Брюксел, свързан с евтиния внос на китайски електрически коли, съобщава Reuters. Както Money.bg писа, Европейската комисия вижда икономическа заплаха за производството на електрически автомобили в Европа.
През септември обаче базираните в Китай производители на автомобили са изнесли около 91 000 електромобила, включително превозни средства с чисто батерийно захранване и plug-in хибриди, за задграничните пазари.
Износът на автомобили е нараснал с цели 107% спрямо година по-рано и представлява 25,4% от общия износ на автомобили в страната за месеца, показват данни, публикувани от Китайската асоциация за леки автомобили.
Източник: iStock
Възходът на китайските електромобили е посрещнат от мерки за търговска защита не само в Европа, но и в САЩ.
Докато Европейската комисия разследва субсидиите на Пекин за неговата индустрия за електрически автомобили, американският "Закон за намаляване на инфлацията" ограничава достъпа на китайските производители на EV до данъчни кредити.
В хода на разследването в Европа ще бъдат проучени вероятните последици и въздействие на мерките върху вносителите, ползвателите и потребителите на електрически автомобили, задвижвани с акумулаторна батерия, в ЕС.
Въз основа на констатациите от разследването ЕК ще трябва да установи дали е в интерес на общността да отстрани последиците от установените нелоялни търговски практики чрез налагане на антисубсидийни мита върху вноса на електрически коли от Китай.
Експертите от ЕК твърдят, че имат достатъчно доказателства за това, че неотдавнашното рязко увеличение на евтиния и субсидиран внос на електрически коли от Китай в ЕС представлява икономическа заплаха за отрасъла на Стария континент.
Европейските производители на автомобили отдавна водят битка за производството на по-евтини електрически превозни средства, опитвайки да да изтрият преднината на Китай в разработването на бюджетни за потребителите модели.