Брюксел вижда икономическа заплаха за производството на електрически автомобили в Европа, заради евтиния внос от Китай. Европейската комисия официално започна разследване срещу субсидиите за китайските електромобили, задвижвани с акумулаторна батерия (BEV), предават световните агенции. ЕС трябва да определи дали веригите за създаване на стойност на BEV в Китай се ползват от незаконно субсидиране и дали то причинява или има опасност да причини икономическа вреда за Европа.

В хода на разследването ще бъдат проучени вероятните последици и въздействие на мерките върху вносителите, ползвателите и потребителите на електрически автомобили, задвижвани с акумулаторна батерия, в ЕС. Въз основа на констатациите от разследването ЕК ще установи дали е в интерес на общността да отстрани последиците от установените нелоялни търговски практики чрез налагане на антисубсидийни мита върху вноса на електромобили от Китай.

Европейските производители в битка с по-евтините китайски електромобили

Европейските производители в битка с по-евтините китайски електромобили

Европейските компании вземат мерки за намаляване на разходите и цените на своите EV

Разследването беше обявено от председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен и към момента е ясно, че ще се придържа към стриктни правни процедури в съответствие с правилата на ЕС, което трябва да даде възможност на всички засегнати страни, включително китайското правителство и дружества/износители, да представят своите коментари, доказателства и аргументи.

Експертите от ЕК твърдят, че имат достатъчно доказателства за това, че неотдавнашното рязко увеличение на евтиния и субсидиран внос на електрически коли от Китай в ЕС представлява икономическа заплаха за отрасъла на Стария континент.

Европейските производители на автомобили отдавна водят битка за производството на по-евтини електрически превозни средства, опитвайки да изтрият преднината на Китай в разработването на бюджетни за потребителите модели.

"Трябва да намалим разликата в разходите с някои китайски играчи, които започнаха с електромобилите поколение по-рано", заяви през септември пред Reuters изпълнителният директор на Renault - Лука де Мео. Той допълни, че когато производствените разходи в Европа намалеят, цените също ще се понижат.

Китайските производители на EV, включително BYD , Nio и Xpeng се насочват към европейския пазар на електромобили, където продажбите скочиха с почти 55% до около 820 000 EV автомобила през първите седем месеца на 2023 година, съставляващи около 13% от всички продажби.

Xpeng планира да се разшири на повече европейски пазари през 2024 година, а Zhejiang Leapmotor Technology обяви пет модела за отвъдморските пазари, включително Европа, през следващите две години.

Според автомобилната консултантска компания Inovev, 8% от новите електромобили, продадени в Европа септември тази година, са произведени от китайски марки, спрямо 6% миналата година и 4% през 2021 година.

Брюксел иска да въведе специални шофьорски книжки за джипове и електромобили

Брюксел иска да въведе специални шофьорски книжки за джипове и електромобили

Какво още може да се промени за водачите в ЕС?