Производителят на луксозни автомобили Rolls-Royce съобщи във вторник, че продажбите през 2019 г. са се покачили с цели 25%, предава Reuters. Основен двигател на покачването се оказва първия SUV модел на компанията - Cullinan. Той бе представен през 2018 г.

116-годишната британска компания е продала рекордните 5 152 автомобила през 2019 г., спрямо 4 107 година по-рано.

Силният резултат на притежавания от BMW AG бранд дава възможност компанията да си поеме глътка въздух в момент, в който световната автомобилна индустрия е изправена пред редица предизвикателства, които удариха по продажбите на производители като Volkswagen AG и Ford Motor Co.

Северна Америка продължава да е най-важният пазар за Rolls-Royce с около една трета от продажбите, следван от Китай и Европа. В България през миналата година са регистрирани 12 нови автомобила от марката, спрямо 1 през 2018 г.