Tехнологичният лидер на турската автомобилна индустрия Ford Otosan обяви, че производството на ван Courier предстои да стартира този месец във фабриката на компанията в Крайова, Южна Румъния.
Очаква се, първите бройки Courier, произведени в Румъния да бъдат доставени до края на годината, пише Romania-Insider.
По-рано тази година стана ясно, че в новия завод за превозни средства и двигатели в Крайова ще бъдат създадени 1300 нови работни места.
Новите работни места са необходими за подпомагане на бъдещото развитие на производството на Ford Otosan в румънския град. Производственият капацитет ще се увеличи от 250 000 автомобила годишно до 272 000 автомобила годишно.
Фабриката на Ford Otosan Craiova ще произвежда новото поколение Courier (във варианти Transit и Tourneo), които ще влязат в производство през 2023 г., всяка с напълно електрическа версия през 2024 г. Също така моделът Puma, най-продаваният лек автомобил на Ford в Европа, ще се възползва от напълно електрическа версия през 2024 г., която ще се произвежда във фабриката в Румъния.
За да подкрепи пускането на следващото поколение на модела Courier и инженерните процеси на този модел, Ford Otosan обяви миналата година инвестиция от 490 милиона евро във фабриката в Крайова, която ще бъде реализирана между 2022 и 2024 г.
През юли 2022 г. Ford официално прехвърли собствеността на румънския си завод в Крайова на Ford Otosan, за да ускори трансформацията към изцяло електрическо бъдеще в Европа.
Основана през 1959 г., Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.) е публично търгувана компания (публично дружество), в която Ford Motor Company и "Коч Холдинг" притежават равни дялове. Компанията е втората по големина индустриална организация в Турция, най-ценната автомобилна компания, листвана на Истанбулската фондова борса (Borsa İstanbul). Ford Otosan работи в 4 основни центъра, както следва: фабриките в Коджаели и Ескишехир (Турция), фабриката в Крайова (Румъния) и Центърът за изследване и дизайн в Истанбул (Турция) и има над 20 000 служители. Ford Otosan е най-големият производител на търговски превозни средства за Ford в Европа, способен да проектира, разработва и тества цялостно превозно средство, включително неговия двигател, от нулата до краен продукт, пише Аutomotive-Тoday.
Източник: Ford Otosan
Ван Courier