Lexus, луксозният бранд на автомобилния производител Toyota, записва първия си спад в глобалните продажби от шест години насам. Основната причина е спадналото търсене на седани в САЩ, най-големият й пазар, предава Reuters.

За първото полугодие на 2017 г. Toyota е продала 306 169 автомобила с марката Lexus, спад от 4.4% спрямо същия период на миналата година. В САЩ, където компанията реализира половината си продажби, намалението е 10%, в Япония - 23%, а на китайския пазар има увеличение от 30%.

Компанията очаква за цялата година спадът да е около 4%, като се надява новото спортно купе LC и обновената версия на LS да повишат продажбите в следващите месеци.

Освен че американците започнаха да загърбват седаните и да се ориентират към SUV моделите, пред Lexus стои и друг проблем: наскоро Mercedes представи обновена Е-класа, а BMW - 5-серия, което също вреди на продажбите.

За цялата година Toyota, която е вторият най-голям автомобилен производител в света след VW, очаква да продаде 10.25 милиона автомобила.