Последните резултати от тестовете на германската организация за технически надзор (Technischer Überwachungsverein, съкратено TÜV) дават тревожна представа за това какво може да се случи на всеки, който иска да купи употребяван Tesla Model 3 или такъв, който е решил да кара подобна кола за повече от 2 години.
Тестът представлява оценка на техническата изправност на автомобилите. Проверката се извършва на всеки 24 месеца на всички автомобили на възраст над три години и тества компоненти, свързани с безопасността и емисиите, включително шасито, спирачките, кормилното управление, светлините, огледалата, предпазните колани и други.
Тазгодишното проучване се основава на инспекциите на повече от 10 милиона автомобила, като около 20 процента от тях не са успели да получат желания кръгъл стикер за пропуск, пише Cars Coops.
Tesla и Dacia, двете марки, които редовно се надпреварват за първото място в месечните класации по продажби в Европа, също оглавиха списъка с автомобили, предразположени към повреди.
Докладът категоризира колите според възрастта, а Model 3 е най-лош като цяло в сегмента на 2-3-годишните. Често отбелязваните проблеми, касаят спирачките и окачването.
Dacia зае второ място след Tesla в сегмента на 2-3-годишните, но се класира най-зле в сегментите на 6-7, 8-9 и 10-11 години.
Възраст | Автомобил | Резултат в % |
2-3 години | Tesla Model 3 | 14.7 |
Dacia Logan | 11.4 | |
Seat Alhambra | 10.3 | |
4-5 години | BMW X5/X6 | 17.9 |
VW Sharan | 17.7 | |
BMW 2-Series Tourer | 17.6 | |
6-7 години | Dacia Dokker | 25.9 |
BMW 5/6-Series | 24.8 | |
Dacia Duster | 24.6 | |
8-9 години | Dacia Dokker | 32.2 |
Fiat Punto | 29.7 | |
Dacia Logan | 29.1 | |
10-11 години | Renault Twingo | 36.2 |
Dacia Logan | 35.5 | |
Renault Clio | 34.6 | |
12-13 години | Dacia Logan | 40.9 |
Renault Twingo | 39.9 | |
Nissan Qashai | 38.8 |
Това е първият път, когато Model 3 се появява в доклада, но не и първият случай, в който Tesla разочарова феновете си. През януари 2022 г. TÜV разкри, че Model S е най-лошото електрическо превозно средство с батерии (BEV). Флагманът на американската компания имаше резултат 10.7%. Средната стойност за тази година е 4,7%, като той не успя да класира този модел сред най-лошите измежду 128-те превозни средства до три години.
Според Auto Bild повечето от дефектите в Model 3 са свързани с компоненти на окачването и спирачни дискове. Model S имаше проблеми с фаровете за мъгла и късите светлини, но носачите му бяха основният проблем на този електормобил.
torbalan
на 28.12.2023 в 05:34:25 #1Германските автомобилни компании серат кръв защото Тесла ги закла. Чудат се как да пускат компромати за да да вредят на Тесла. Използват TUV, агенция която се поддържа именно от германските автомобилостроителни фирми. Проблемът им е че никой не им купува прескъпите електромобили, докато Тесла е вече най-продавания АВТОМОБИЛ изобщо в Европа.