Пътните джигити не са изолирано българско явление. Ако у нас, обаче, сме свикнали да ги свързваме с конкретна германска трибуквена марка, то в САЩ "шампиони" по инциденти са водачите на Tesla, става ясно от проучване на американската кредитна компания LendingTree на база застрахователни данни.
Така за едногодишен период на 1000 каращи електромобили на компанията на Илон Мъск се падат цели 23,54 катастрофи. На второ място са пикапите на RAM (22,76) и возилата на Subaru (20,90).
Когато става дума за каране в нетрезво състояние, BMW води стабилно (3,13 случая на 1000 водачи) пред RAM (1,72).
Именно каращите популярната марка пикапи на GM получават своеобразната награда за цялостно творчество - авторите на проучването ги определят като "най-лошите шофьори на годината". Когато се съберат всички възможни инциденти (ПТП, глоби за висока скорост, установени пияни или дрогирани водачи и други нарушения) при тях се събират почти 33 броя на 1000 водачи.
Tesla и Subaru оформят челната тройка на негативната класация.
Най-добре се представят Pontiac, Mercury и Saturn - техните водачи явно са едновременно най-дисциплинирани и с най-голям късмет на пътя.
Облаците над Tesla се сгъстяват
Електромобилите на Илон Мъск се оказаха в центъра на още един скандал - разследване на "Ройтерс" показа, че компанията се е опитвала да хвърли върху шофьорите вината за различни инциденти, които са били причинени от дефектни части.
Става дума включително за наистина сериозни ситуации като откачване на колело при движение с висока скорост или авариране на окачването.
За последното властите в Норвегия започнаха и разследване.
Spotlight
на 22.12.2023 в 20:28:13 #1Нещо да не съм пропуснал? От кога RAM е GM?