Audi представи най-новите бързи седани - e-Tron GT и RS е-Тron GTза моделната година 2022 г., който ще бъде пуснат на пазара по-късно през настоящата. Заедно с Porsche Taycan, това е поредното ултрабързо предложение сред електромобилите от концерна Volkswagen. Ето какво ще очакваме от него.

E-Tron GT ще се предлага в две версии. Базовият модел ще идва с еквивалента на 522 к.с. и ще ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3,9 секунди. Още по-мощният RS вариант ще има 637 к.с. и електрически въртящ момент от 830 Nm, които ще го изстрелват от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди, като освен това стандартно ще идва със задвижване на четирите колела, а батерията му ще осигурява пробег от около 390 км с едно зареждане.

Както и Porsche Taycan, RS е-Тron GT ще се задвижва от технологично напредналата 800-волтова електрическа система, която е на практика двойно по-мощна от тази, използвана в конвенционалните електромобили. Тя позволява използване на по-тънки кабели, което при Porsche е понижило масата на електромобила с 30 кг, а времето, необходимо за зареждане, също е понижено драстично. Освен това при шофиране с висока скорост се използва по-малко мощност, което позволява електромоторите и батерията да се поддържат по-хладни, отколкото иначе биха били.

Платформата, на която са изградени e-Tron GT и RS също се споделя с Porsche Taycan, като двата модела даже споделят някои части, въпреки че дизайнът им е много различен, а и електрическото предложение на Porsche е по-скъпо. Всъщност екстериорът на e-Tron GT и RS наподобява много на Audi A7, което идва с двигател с вътрешно горене.

За да не са напълно безшумни при движение с ниска скорост, e-Tron GT и RS e-Tron GT издават звук на V8 двигател, а същото се случва и когато колата е на задна.

Въпреки че линията на тавана се накланя значително при електромобила, от Audi са успели да запазят e-Tron GT и RS като седани с пет врати, т.е. те не са хечбеци, а относително малката врата на задния багажник разкрива дълбоко багажно отделениe. Не такова е положението отпред. Предният капак се отваря единствено от бутон, разположен на шофьорската врата, което е относително неудобно, но освен това предното багажно отделение е много малко, макар и дълбоко.

Под предния регистрационен номер са разположени сензорите за нощното виждане, следене на дистанцията, предната камера. Тъй като много от функционалностите, захранвани от тях, са опционални, от Audi са създали пластмасов панел с имитации на въпросните сензори, когато те не присъстват като екстра, за да не се нарушава симетричният преден дизайн на електромобила.

Интериорно обаче RS е-Тron GT е "одрал кожата" на което и да е съвременно Audi RS. Сред разликите е скоростният "лост", който при електромобила е просто плъзгач, но без функция за Park (P) - колата автоматично си включва спирачките, когато водачът спре и излезе от нея. Ако все пак иска да е сигурен, над плъзгача има отделно копче за спирачката.

Вдясно от управлението на скоростите е друга интересна характеристика на интериорния дизайн на Audi RS e-Tron GT - копчето за управление на аудиото е изнесено в централната конзола и съчетава повечето необходими функционалности като включване и изключване на мултимедията, сменяне на песента и увеличаване и намаляване на звука.

Същите са достъпни и от централния дисплей, които при електромобила, за разлика от много други съвременни аудита, при които дисплеите са два, разположени един над друг, е само един. На мястото на долния има конвенционални бутони за управление на климатроника. Инфотеймънт системата на практика е идентична с тази на конвенционалните съвременни модели на Audi.

Точно както и при тях, централният панел използва системата Virtual Cockpit, при която таблото с инструменти директно пред водача може да бъде конфигурирано по много различни начини.

Причината в по-мощния вариант на електромобила да има само един дисплей е, че от Audi са искали да го направят фокусиран върху шофирането и да елиминират част от потенциално разсейващите дисплеи в колата.

RS e-Tron GT идва с три предварително зададени режима на шофиране - efficiency, comfort и dynamic, но водачите имат възможността да персонализират управлението, като създадат свои собствени.

Въпреки че електромобилът очевидно няма скоростна кутия, от Audi са запазили "перата" зад мултифункционалния волан. В RS e-Tron GT обаче те имат съвсем различна функция - чрез тях се контролира в каква степен колата възстановява електричество при прилагане на спирачката или при каране по инерция.

Цената на базовия модел ще започва от около 85 хил. евро в Европа и около 100 хил. долара в САЩ, а вариантът RS - от над 100 хил. евро на Стария континент и над 140 хил. долара в САЩ.