Най-големият автомобилен производител в света Volkswagen все още е малък играч на американския пазар, но компанията се надява с разширяването на гамата си от кросоувъри и SUV-модели, които американците обичат, да изпрати бранда си в мейнстрийма, пише Bloomberg.
"Имаме план през следващите няколко години в САЩ да увеличим продажбите", каза Хърбърт Дайс, който ръководи бранда Volkswagen в световен мащаб. "Не можем да спечелим САЩ в рамките на две години. Но имаме план за следващите 10 г. и сме отдадени на целта", допълни той. И посочи, че в момента на този пазар компанията е "нишов играч".
Германският автомобилен производител сега продава три SUV-модела в САЩ, а до 2020 г. планира да пусне и четвърти. Това е част от плана за разширяване на гамата с общо 19 SUV и кросоувър модела в световен мащаб.
За да постигне целта си, VW вече увеличи производството на най-новия си голям автомобил - Atlas. Във фабриката в Чатанууга вече се произвеждат по 400 от него, а капацитетът все още не е запълнен. Лошата новина е, че през юли продажбите на модела са се сринали до 1 306, докато през юни те бяха 2 413. Моделът бе очакван дълго, а името бе подбрано с помощта на американски дилъри.
VW има възможността да увеличи и продажбите на моделите си и в останалата част от света, благодарение на повишеното търсене на SUV-модели. Миналата седмица в Италия Дайс представи новия кросоувър T-Roc, който ще се състезава на бързорастящия пазар на компактни модели.
Компанията се надява 40% от всичките й продажби в глобален мащаб до 2020 г. да са на SUV-модели. В момента делът е 15%.
Заводът в Тенеси, в който се произвежда модела Atlans, сглобява и седаните Passat. През последната година са назначени нови 900 служителили, като така общият им брой достига 3 200.