Изпълнителният директор на компанията за електромобилни технологии Luminar Technologies Остин Ръсел ще стане новият притежател на 82% от медийната група на легендарното бизнес издание Forbes, стана ясно в края на миналата седмица. 28-годишният предприемач обаче може да се окаже само подставено лице в сделката и собствеността в медията да отиде в чуждестранни инвеститори, пише Axios в свой материал.

Контекст: Forbes понастоящем е собственост на хонконгската инвестиционна компания Integrated Whale Media (IWM), която от години търсеше нов собственик на списанието и онлайн изданието под иконичния бранд.

Пътят на Рупърт Мърдок от малък австралийски вестник до глобална медийна империя

Пътят на Рупърт Мърдок от малък австралийски вестник до глобална медийна империя

Кариерата му продължава пет десетилетия

Намирането на купувачи обаче е съпроводено с опасения от намеса в редакционния процес от страна на инвеститора. Така Forbes в крайна сметка се отказа и от излизане на борсата.

Цифром и словом: Обявената без много фанфари сделка с Ръсел поставя на Forbes цена от 800 млн. долара. Това означава, че младият милиардер трябва да намери 656 млн. долара през следващите 6 месеца.

IWM ще запазят 8% дял.

Детайли: Въпросът е откъде Ръсел ще намери парите. Според Axios именно чуждестранни инвеститори ще платят голяма част от сумата - но индиректно.

"30 под 30" на Forbes: Бъдещи лидери... или затворници

"30 под 30" на Forbes: Бъдещи лидери... или затворници

Някои от участниците в класацията на американското бизнес списание имат проблеми със съдебната система

Източници на онлайн изданието твърдят, че част от парите ще дойдат от индийската инвестиционна компания Sun Group, която има връзки с Русия. Самият Ръсел ще вложи не повече от 200 млн. долара от своите пари.

Какво следва: Сделката все още не е одобрена от регулаторите и източниците на финансирането за нея може да се окажат решаващи за това дали ще бъде допусната, или не.

Онлайн групата Vice Media е изправена пред фалит

Някогашен онлайн медиен гигант, оценен на $5,7 милиарда, е пред фалит

След серия от съкращения компанията си търси купувач

Още нещо: Vice Media - насочената към младите и мултимедийното съдържание медийна група, превърнала се в културен феномен през последните 15 години, обяви банкрут.

Намаляването на онлайн рекламата и монополизирането ѝ от Google и Facebook удариха тежко по мрежата от сайтове и телевизионни програми и общата им цена се срина. Така кредиторите на медийната група може да получат контрол над нея срещу само 225 млн. долара - при многомилиардна пазарна оценка преди само няколко години.