Airbnb учетвори приходите си през второто тримесечие на 2021 г., възстановявайки се от най-тежките дни на пандемията и вече надхвърляйки нивата от преди Covid-19 благодарение на местния туризъм, пише The Wall Street Journal.  

Компанията прогнозира рекордни приходи и през настоящото тримесечие, което приключва през септември, въпреки влиянието на делта варианта. Периодът юли-септември обичайно е най-печелившият за Airbnb заради сезонни фактори като летните ваканции. Предходният рекорд на компанията бе $1,65 млрд. приходи за това тримесечие през 2019 г. Анализатори очакват тази година те да достигнат $1,96 млрд.

Airbnb предупреди, че не знае дали хората ще имат желание да пътуват през есента, както го правят през лятото досега, като всичко зависи от имунизацията, задържането на броя на нови случаи на заразени и ограниченията за пътуване. Акциите на компанията поевтиняха с почти 5% след отчета.

През трите месеца до края на юни приходите достигат $1,3 млрд., при $335 млн. година по-рано. Резултатът е с 10% по-висок от този през второто тримесечие на 2019 г. Анализаторите очакваха по-нисък резултат.

Загубата на компанията намалява до $68 млн., при $576 млн. година по-рано. Анализатори очакваха отрицателен резултат в размер на $254 млн.

Пандемията успя да промени значително бизнеса на платформата за отдаване на имоти за краткосрочен наем. Местният туризъм се превърна в най-важното перо, а хората започват да използват Airbnb за по-дълъг престой. Редица работодатели вече заявиха, че ще позволяват на служителите си да водят номадски живот и след завръщането към нормалното, а Airbnb успя да се позиционира успешно и да се възползва от тази тенденция.

Airbnb не е отчитала годишна печалба от основаването си през 2008 г., но през някои тримесечие излиза на печалба преди данъци, лихви и амортизация - включително в последното. През последния период коригираната печалба достига $217 млн., при $397 млн. загуба година по-рано.