Онлайн гигантът в търговията на дребно Amazon получи одобрение за складиране и продажба на хранителни стоки в Индия, с което потенциално ще разшири бизнеса си в бързоразвиващата се икономика. В страната обаче компанията среща сериозен противник в лицето на фирмата Flipkart, предаде Reuters.

Amazon потвърди одобрението от страна на правителството, но отказа да предостави допълнителни подробности по въпроса.

Отделно от това източник, запознат с въпроса, заяви, че американският гигант планира да инвестира 500 милиона долара в хранителния сегмент, както и влага над 5 милиарда долара, които вече се е ангажирала да инвестира в Индия.

По-евтините смартфони, разширяването на интернет достъпа и големите отстъпки доведоха до скок на вътрешното онлайн пазаруване при всичко в Индия - от джаджи до дрехи и хранителни стоки.

Все още обаче частните магазини представляват най-голям дял от продажбите на хранителни стоки, като предлагат огромен потенциал за растеж.

В момента Amazon предлага хранителни продукти в Индия чрез Amazon Pantry, където търговците на дребно, включително съвместното предприятие Cloudtail, продават различни продукти.

Също така компанията дава възможност за еднодневна доставка на стоки в приложението си в Amazon Now чрез обвързване с индийските търговци на дребно Big Bazaar, Star Bazaar и Hypercity.