Вчера дойде дългоочакваната за много телемани новина – световният лидер в стрийминг услугите на филми и сериали Netflix вече е достъпен и от България. Компанията драстично увеличи присъствието си по света в още 130 държави. Срещу месечен абонамент тя предлага достъп до различно видео съдържание директно през интернет.
В България обаче вече има такава услуга – българската VOYO, която е собственост на телевизия bTV. Ето защо Money.bg се свърза с телевизията, за да попита как тя оценява навлизането на Netflix на местния пазар.
„Не смятаме, че ще окаже влияние върху интереса към VOYO, тъй като позиционирането на двете услуги е различно”, коментират в официално становище до редакцията от компанията. Според телевизията потребителите предпочитат локално съдържание – нещо, с което Netflix не разполага.
„Наблюденията ни показват, че Netflix е успешен на англоезичните пазари, но постига далеч по-ниски резултати в европейските страни с различен от английския език.”
Попитани за бъдещето на интернет телевизията както на световните, така и на българския пазар, от bTV посочват, че „телевизията вече излиза от стандартния термин” и „вече говорим за съдържание”.
„Телевизиите са добри в създаване на такова [съдържание], което благодарение на технологиите и любопитството на хората, вече е достъпно през различни платформи. Локалната и световната тенденция обаче продължава да е телевизията като предпочитана и масова медия за информиране и забавление”, допълват от медията.