Coca-Cola ще съкрати 2,2 хил. работни места по света, предава BBC. Голямата част от съкращенията ще бъдат в САЩ, където 1,2 хил. служители ще останат без работа. Към края на 2019 г. за гиганта работеха 86 хил. души.
Производителят на газирани напитки не остана незасегнат от кризата. Около половината от приходите на Coca-Cola идват от продажба на напитки за консумация извън домовете на потребителите. Затворените ресторанти, барове, кина и спортни стадиони намалиха приходите.
За последното тримесечие компанията отчита приходи от $8,65 млрд., спад от 9% спрямо миналата година. Това все пак е подобрение спрямо второто тримесечие, когато спадът бе 28%. За трите месеца до края на септември печалбата спада с една трета до $1,74 млрд.
Затова и компанията отговаря с преструктуриране на бизнеса и съкращаване на портфолиото от продукти. Coca-Cola ще намали продаваните марки продукти от 430 сега на 200 и ще се концентрира върху тези, които имат потенциал за растеж.
Coca-Cola очаква, че след съкращенията ще пести между $350 млн. и $550 млн.