Продажбите през вчерашния Cyber Monday трябва да донесат рекордните 9,2 милиарда долара, надграждайки успеха на Черния петък (Black Friday) за търговците на дребно в САЩ. Това показват данни от последните оценки, пише Reuters.
Пазаруващите имаха близо един месец да избират сред офертите, които търговците бяха пуснали в опит да спечелят възможно най-много по време на празничния сезон. Тази година сезонът е с 6 дни по-кратък заради късното отбелязване на Деня на благодарността.
Adobe Analytics прогнозира, че 72,1 милиарда долара са похарчени онлайн в рамките на месеца, завършващ на 1 декември. От своя страна Cyber Monday - който вече традиционно е най-големият ден за пазаруване в САЩ - отбеляза 16,9% скок на продажбите на годишна база.
Adobe, която измерва транзакции от 80 от най-големите 100 търговци на дребно в САЩ, първоначално прогнозираше американците да похарчат 9,4 милиарда долара, а след това намали прогнозата си до 9,2 милиарда.
Amazon и конкуренти като Target и Walmart изглежда бяха готови да се възползват от събитието, пишат авторите на агенцията. Компаниите повишиха услугите за доставка, за да изпълняват онлайн поръчките по-бързо. Взимането на онлайн поръчки в магазин тази година също е ставало по-плавно, обясни президентът на консултантската компания Spieckerman Retail Карол Шпикерман.
По данни на 3 милиарда долара от прогнозните продажби ще бъдат от смартфони. А това е нов рекорд за САЩ.
Големите компании се справиха добре, изпреварвайки малкия бизнес поради инвестициите в мобилни приложения и други технологии, както и по-големите селекции от продукти и сделки, коментира директорът на Adobe Digital Insights Тейлър Шрайнер.
По думите му обаче големите компании все още получават непропорционален растеж спрямо малките.
По данни на Националната федерация за търговия на дребно в САЩ почти 69 милиона американци са търсели за изгодни сделки в мрежата в понеделник. Потребителите са пазарували всичко - от мобилни телефони до кухненски съдове, като Adobe оценява най-големи намаления при телевизорите и компютрите.
Сред най-продаваните артикули са били играчки - кукли-изненади от филма "Замръзналото кралство 2" (Frozen), както и конзолата за игри на Switch на Nintendo.
Ерика Мейър - потребител на социалната мрежа Twitter - засегна обаче един друг проблем, който тепърва предстои да се анализира. Тя написа: "#CyberMonday2019 - денят на годината, в който 85% от населението на САЩ се преструва, че действително работи." И докато продажбите в понеделник възлизат на над 9 милиарда, интересни биха били данните от статистика, показваща какви са загубите за икономиката на САЩ вчера.
Събитието обаче не мина и без протести, които бяха подобни на тези предишния пазарен петък. Протестиращи се събраха на 5th Avenue, за да изкажат недоволството си директно "под прозорците" на президента на най-големия онлайн търговец на дребно в света Amazon - Джеф Безос. Те се обявиха срещу лошото отношение на мегакомпанията към складовите работници, както и срещу увеличаващите се вредни емисии, вследствие на стремежа на фирмата за по-бързи доставки. От своя страна Amazon обвини синдикатите и протестиращите групи, че създават дезинформация и фалшиви новини.