Платформата за онлайн търговия Alibaba е регистрирала продажби на стойност 25 млрд. долара през първите осем часа от Деня на необвързаните в Китай - популярен сред младите празник, на който се чества самостоятелния начин на живот, предаде Reuters. Това е ръст от 25% спрямо година по-рано, макар че експерти очакват за целия ден темпът на нарастване да се задържи почти без промяна на годишна основа.
Денят на необвързаните се превърна в шопинг празник в Китай, напомнящ на Черния петък в останалите части на света, основно благодарение на председателя на борда и главен изпълнителен директор на Alibaba Даниел Жанг. Традицията на него да се пазарува интензивно започна преди десетилетие. Днес това е най-големият шопинг ден в света, като продажбите на Alibaba възлизат на почти две трети от приходите на конкурентната Amazon през последното тримесечие.
Днес промоции на Деня на необвързаните предлагат всички големи търговци в Китай, включително конкурентите на Alibaba JD.com и Pinduoduo, южнокорейската 11thStreet и Сингапурската Qoo10. Събитието е измерител на настроенията на китайските потребители. По време на миналогодишния празник Alibaba регистрира продажби на стойност 30 млрд. долара чрез онлайн платформата си, значително над 7,9 млрд. долара по време на Кибер понеделник.
Alibaba откри търговията за Деня на необвързаните с концерт на Тейлър Суифт и маркетингова кампания на живо на над хиляда бранда. От компанията отбелязват, че са регистрирали първия един милиард приходи за минута и осем секунди, а очакванията ѝ компанията са броят на потребителите да достигне 500 млн. души - със 100 млн. души повече от година по-рано. Прогнозата е продажбите в Китай да нараснат с между 20 и 25% спрямо година по-рано, отчасти и заради общото забавяне на потреблението в страната.
За самата Alibaba финалните резултати от днешната търговия са от особено значение, тъй като гигантът планира да продаде акции за 15 млрд. долара на Хонконгската фондова борса. Въпреки усилията ѝ да диверсифицира дейностите си, все още четири пети от приходите ѝ идват от онлайн търговия.