Собственика на марките млечни продукти "Активиа" и "Данонино" у нас - френският гигант Danone, обмисля продажбата на част от бизнеса си. Компанията проучва възможностите за това, след като акциите на дружеството стигнаха 6-годишно дъно.

Това е било потвърдено от главният изпълнителен директор на групата Еманюел Фабер. Според информацията, цитирана от Bloomberg, групата може да се раздели с марката си за протеин на прах Vega, както и с подразделението си в Аржентина.

Това означава, че Danone може да продаде дивизии, носещи приходи от 500 милиона евро. В допълнение Фабер посочва, че някои подразделения могат да намалят с между 20 и 30% продуктите, които произвеждат.

Еманюел Фабер отрича дружеството да има намерение да се изтегли от някоя от основните си производствени категории, една от която са млечните продукти.

"Отне ни повече от 10 години да съберем това портфолио от различни категории. Сега бихме се фокусирали върху такива, които не са ключови за Danone, защото са твърде малки или пък имат потенциал за растеж на местно ниво, за които може да се намери по-добър собственик", казва главният изпълнителен директор.

Danone Group присъства на българския пазар от 1993 година. Френският лидер навлиза на българския пазар, след като закупува държавното предприятие "Сердика". Към момента в България се произвеждат млечни продукти под 10 марки - "Активиа", "Данонино", ДЗП, "Данон Дисни", "Данет", "Фантазия", "Данон айрян", "Актимел", "Данон сметана" и YoPro.

Към края на 2019 година "Данон Сердика" АД има приходи от 60,497 милиона лева, като за нея работят 132 души.

CVC Capital иска да купи собственика на "Обединена млечна компания"

"Верея" и още три марки млека у нас ще имат нов собственик

Сделката може да се очаква в началото на ноември