25-процентните мита на САЩ може да увеличат цените на европейските автомобили с 10 000 евро или 11 688 долара, предупреждават от Европейския съюз (ЕС). Най-засегнати от новите тарифи ще бъдат Porshe и Audi.

В същото време Китай увеличи до 40% митата върху произведени в САЩ коли, а намали тези за останалите вносни возила от 25 на 15%. Това е добра новина за производители, като Mercedes и BMW, които доставят около една трета на техният най-важен пазар в момента. 

По-ниските тарифи в Китай ще подкрепят и други производители на луксозни автомобили, като Porsche, посочват в своя публикация от Bloomberg.

Германските коли, които Тръмп не иска, всъщност са произведени в САЩ

Германските коли, които Тръмп не иска, всъщност са произведени в САЩ

И с тях се осигурява работа на 50 000 американци

Политиката на Пекин обаче има и друга страна - влезлите в сила от петък китайски мита срещу САЩ може да засегнат бизнеса на BMW и Daimler, като голяма част от техния внос в азиатската държава идва от заводите им в Щатите.

Погледнато в по-глобален мащаб германската автомобилна индустрия, която е най-големият износител на коли в света, вече трябва да се бори на няколко фронта - освен главна жертва на зараждащата се търговска война, тя е притисната и от нарасналото търсене на електрически автомобили.

В същото време производителите на електромобили в Китай набират все по-голяма скорост и се превръщат в сериозен конкурент на германските брандове.

Митата на САЩ могат да се окажат пагубни за най-големия износител на автомобили в света

Митата на САЩ могат да се окажат пагубни за най-големия износител на автомобили в света

Негативното въздействие ще се усети и върху цяла Европа

"Отварянето на втори фронт прави бизнесът на германските компании много труден и това подтиска маржовете им", смята Петер Фус, който е партньор в консултантската EY. "Има голям натиск върху иновативните идеи заради напрежението те да не бъдат изпреварени от някой конкурент в тази посока", обяснява той.

Нещо повече - автомобилните производители нямат достатъчно време да отговорят на променените условия на пазара в кратък срок. Това е и причината някои от тях, като Daimler, да предупредят за очакван спад в печалбата им.

В допълнение "Брекзит" представлява още един голям риск за индустрията, като Великобритания е вторият по големина пазар на автомобили в Европа.

Китай намали митата за пет държави

Китай намали митата за пет държави

Пекин започна и отварянето на икономиката си към чуждестранни инвеститори

"Ние отново и отново доказахме, че можем да излезем по-силни от неблагоприятни условия на пазара. Автомобилната индустрия в Германия е в състояние непрекъснато да се променя", успокоява от своя страна главният изпълнителен директор на BMW Хералд Крюгер в отговор на въпроси на Bloomberg.

И все пак тепърва предстои да се види дали те ще успеят да намерят изход и този път, като се справят с битките на различните фронтове.