Бюджетите за дигитална реклама за първи път ще надхвърлят тези за телевизиите, прогнозира в последния си доклад базираната в Лондон Dentsu Aegis Network. Така за първи път през 2018 г. инвестициите в реклама в интернет ще застанат начело по пазарен дял - 37.6% спрямо 35.9% в телевизия. И ще достигнат 215.8 милиарда долара за година.

Прогнозите на компанията посочват, че през 2017 г. инвестициите в дигитална реклама ще растат с 14.7%, а през 2018 г. увеличението ще бъде 12.9%. Тези в телевизия ще нараснат минимално с 0.5% през настоящата година и с 1.3% през следващата. Рекламните бюджети за вестници и списания ще продължат да се свиват с бърз темп (-8.3% и -2.6% съответно за 2017 г.), а тези в радио ще запишат минимален ръст от 0.2%.

Продължават да растат и инвестициите в реклама навън (2.9% за 2017 г. и 3.2% за 2018 г.) и в кината (4.7% и 4.8% съответно за настоящата и следващата година).

Друга тенденция е ръстът на мобилната реклама срещу тази на десктопа. Още през тази година делът на мобилната реклама ще достигне 56%, а през 2018 г. ще привлече 116.1 милиарда долара в световен мащаб.

Голям ръст на инвестициите ще бъде отчетен в рекламата във видеа, които потребителите гледат на мобилните си телефони, сочи още докладът. През настоящата година увеличението ще е 47.2%, а през следващата - 32.6%.

Прогнозата показва още, че през 2017 г. рекламните бюджети за всички категории и канали ще растат с 3.8%, а през 2018 г. - с 4.3%.

В абсолютна стойност целият пазар в световен мащаб ще достигне 563 милиарда долара през 2017 г.

За района на Централна и Източна Европа предвижданият ръст за годината е 6.6%, а за 2018 г. - 6% и общ бюджет 14.8 милиарда долара.

Google променя изцяло интернет рекламата

Google променя изцяло интернет рекламата

Как?