Продажбите на една от най-популярните ирландски марки уиски Jameson се увеличиха с 10% в световен мащаб след устойчиво търсене в Ирландия, Великобритания, Южна Африка и Полша, съобщава Irish Examiner.
Ръстът на нетните продажби се повиши с над 56% само на азиатските пазари.
По данни на компанията за спиртови напитки Irish Distillers, Jameson вече е в "топ 3 по продажби" международна марка уиски, допринасяйки значително за 11% увеличение на нетните печалби на компанията в световен мащаб.
В САЩ Jameson се радва на средно едноцифрен ръст, отчитайки "нормализиране на пазара след Covid-19".
На този фон ирландското уиски Powers продължава да набира нови потребители с ръст на нетните продажби от 18% през годината, основно воден от пазара отвъд океана.
Престижното портфолио на групата, което се състои от Redbreast, Midleton Very Rare, Spot Whiskeys, Method and Madness и Knappogue Castle, постигна ръст на нетните продажби от 22% през финансовата година, като ирландското уиски се превръща във "все по-важен играч на пазара на уиски в световен мащаб".
И макар че търсенето на ирландско уиски традиционно е най-голямо в Европа и САЩ, Jameson отчита увеличение на продажбите и на азиатските пазари.
Тази година Irish Distillers пуснаха Midleton Very Rare The Pinnacle Vintage. Това е единствена по рода си бутилка бутиково отлежало ирландско уиски, която беше продадена за $130 000 чрез NFT.
Това беше и най-бързата разпродажба в BlockBar - глобален търг за луксозни вина и спиртни напитки, като бутилката беше продадена само две секунди след пускането на търга.
Midleton Very Rare The Pinnacle Vintage е най-скъпата бутилка уиски, продадена чрез NFT до момента.
На вътрешния пазар пазарът на спиртни напитки, Ирландия генерира продажби от 6% през календарната година, като портфолиото от марки на Irish Distillers отбелязва значителен ръст през 2022 - 2023 година.