Китайски производители на смартфони започват да надвиват местните конкуренти на пазара в Индия.

Предимството им сред потребителите се крие във все по-стилни устройства, които се предлагат на достъпни цени, пише Bloomberg.

Това поставя предизвикателство пред производители като Samsung, разклащайки позициите на останалите марки в най-бързо растящия пазар за смартфони в света.

Производителите от Китай са се настанили начело на четири от петте най-важни сфери през последната четвърт на изминалата година, изтласквайки настрани Micromax и Intex.

Това сочи доклад на Counterpoint Research, публикуван във вторник.

Все пак Samsung задържа първото място, но премина през спад в продажбите на местно ниво.

Броят на закупените й смартфони се сви до 24 процента от 29 на сто в сравнение със същия период за година по-рано.

Vivo, Xiaomi, Lenovo / Motorola, Oppo и други китайски доставчици завземат 46 на сто от пазара, сочат изследователските прогнози.

Само устройството на Xiaomi Redmi Note 4 реализира около 250 000 закупени смартфона в най-добрия онлайн търговец в Индия Flipkart.com.

С това базираната в Пекин компания набра 1 милиард долара от индийски приходи за 2016-а година.

Превъзходството на марки от азиатската страна в Индия, където се очаква около 500 милиона смартфона да бъдат продадени през следващите няколко години, е необичайно на фона на общото забавяне на интереса към китайски стоки в страната.