Какво свързва компаниите Hisense, Alipay и Vivo? Освен, че са китайски, те са и сред 10-те основни спонсори на Европейското първенство по футбол. Китайската версия на TikTok - Douyin, също е сред основните рекламодатели на турнира. След като много китайски компании вече бяха сред основните спонсори на Световната купа на FIFA, сценарият се повтаря и сега.

Интересното е, че Пекин не рекламира заради толкова китайците, а именно заради европейците. Повечето футболни срещи са слабо гледани от страна на китайците заради часовата разлика. И все пак необичайно ли е голямото присъствие на китайските спонсори? Съвсем не. Интересът на Китай към големите футболни турнири обикновено е именно извън терена. А именно Европа представлява все по-апетитна хапка за инвеститорите от изтока.

Правителствата в Европа започнаха да обръщат гръб на китайските държавни компании

Правителствата в Европа започнаха да обръщат гръб на китайските държавни компании

От една страна заради геополитически съображения, от друга - заради некачествената им работа

Почти със сигурност на финала на Европейското ще видим надписите на още повече китайски компании, отколкото през останалото време. На последното Евро 2016 - 56 милиона китайци са гледали последния финалите. А това е повече от която и да е държава в Европа. Общата европейска аудитория на първенството обаче е около 424 милиона души. Така че, ясно е къде се цели китайският бизнес основно.

Държавната китайска компания Hisense беше първата, който подписа рекламен договор с Европейското. Впрочем, тя беше основен спонсор и на Евро 2016, както и на Световното първенство по футбол през 2018 г. в Русия. Още тогава сделката включваше Евро 2020-а, което беше отложено заради пандемията и се играе сега. Производителят на електроника заема основна роля на световните пазари и Европейското е част от това.

Alipay е вторият голям спонсор от Китай, подписвайки договор още през ноември 2018 г. Това беше и беше първият голям ход в Европа от страна на компанията, собственост на Alibaba. Сделката е за 8 години и ще включва и Евро 2024.

Субсидирани от Пекин, китайските компании "измъкнаха" €2 млрд. от европейските данъкоплатци

Субсидирани от Пекин, китайските компании "измъкнаха" €2 млрд. от европейските данъкоплатци

Гигантите от Изтока печелят публични поръчки в Европейския съюз заради помощта от правителството. И това заплашва бъдещето на европейските компании

Днес компанията е официален глобален спонсор на Европейското. А причината е ясно - стреми се да увеличи услугите си в Европа със спонсорирана сделка, за която се съобщава, че струва 200 милиона евро.

Китайският гигант за мобилни телефони Vivo е третият голям спонсор, който се присъедини към китайския тим на рекламодателите. Това се случи през октомври миналата година, след като вече беше ясно, че Евро 2020 става Евро 2021.

Vivo договори сделка за два турнира, добавяйки в портфолиото си Европейското първенство към Световната купа на Fifa.

Платформата за споделяне на кратки видеа TikTok, собственост на ByteDance, беше обявена за глобален спонсор през февруари тази година, докато Douyin - китайската версия на TikTok, се качи на борда през март, ставайки също официален спонсор.

Оттогава AntChain, блокчейн рамото на Ant Group, обяви петгодишно глобално партньорство с Уефа. AntChain вече е официалният глобален блокчейн партньор на Евро 2020.

Официалният финансов отчет на UEFA твърди, че Евро 2016 е спечелило 480 милиона евро от търговски права. Китайските спонсори очевидно са се впечатлили от този резултат и сега очакват приходите да са още повече.

Увеличението на приходите на спонсорите, рекламиращи на големите футболни турнири е трудно предвидим. Едно обаче е ясно - те стават по-видими от всякога. И нищо чудно именно Китай да се окаже големият победител на Европейското първенство по футбол.

Защо българските футболни клубове се провалят във финансово отношение?

Защо българските футболни клубове се провалят във финансово отношение?

Юлиян Михов, директор "Бизнес развитие Югоизточна Европа" на PwC, в предаването Money.bg