Сладки и солени банички, сушено филе, традиционни антипасти и вино са българските хранителни продукти, които се продават най-много на европейския пазар. Това показват данните на търговската верига "Lidl България" за износа на родни хранителни продукти.
С помощта на веригата 22 български производителя са реализирали над 50 свои продукта на европейския пазар. Българските храни се изнасят за 22 държави (двойно повече от тези през миналата година), а най-много от тях се продават в Германия и Великобритания.
Родните храни се радват на голям интерес в Европа, като общата сума на продадените български хранителни стоки е 15.3 млн. лева - с 22% повече от тази през миналата година.
"Голямата ни цел е да осигурим различни експортни възможности, предвидимост и постоянна заетост за българските производители", заяви главният изпълнителен директор на "Lidl България" Милена Драгийска.
Особено голям интерес предизвиква българското вино - от него са поръчани близо 350 000 бутилки за магазините на веригата в чужбина през 2018 г., като се очаква тази цифра да нарасне още през следващите месеци.
До момента 9 български производителя изнасят 18 вина за 8 държави, сред които Полша, Словения, Унгария, Германия, Великобритания, а общата стойност на изнесената винарска продукция е 1.46 млн. лева.
Продадените количества от напитката в чужбина нарастват с впечатляващите 165%, а стойността на продадената продукция - със 119%. Вина като рубин и мавруд се радват на все по-голям интерес сред европейците.
"Голяма част от българското вино се продава чрез търговските вериги", заяви Радослав Радев, председател на Националната лозаро-винарска камара. Той благодари на Lidl за огромната помощ към българските производители.
Българският хляб се продава в 5 държави в Европа през 2017 г., а през тази година ще бъде пуснат поне в още една. Сред най-интересните за европейците са пшеничните хлябове като класическия бял хляб, както и този със семена.
"През последните 3 години с помощта на Lidl продаваме български хляб с традиционен български вкус в източноевропейските държави от ЕС", заяви Марияна Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебопроизводителите и сладкарите.
През последните 3 години оборотът на българските хлебари и сладкари на европейския пазар се е утроил, посочи Кукушева.
Сред най-търсените стоки, произведени у нас, е и български оризов чипс, който се продава в 13 държави, а общата стойност на продажбите е 2 млн. лева.
В рамките на т.нар. "Балканска седмица", която се проведе през 2017 г. в 19 държави, 6 български производителя са реализирали 14 свои продукта, а общата сума на продаденото е 3.2 млн. лева.
"Нашите кулинарни шедьоври бяха добре посрещнати в 19 европейски страни", похвали се Драгийска.
rosen-tsvetkov
на 30.03.2018 в 16:52:39 #1Долна, мръсна лъжа. То в България няма българско в тея магазини, ще ми обясняват как продавали български стоки в чужбина. Влизам и в Германия, и в Швеция, и из цяла Европа в лидъл, ама българска стока никъде не съм видял.