Още преди кризата около новия коронавирус да удари пазарите, долната линия на Airbnb вече беше силно потопена в червената скала, пише Business Insider.
Онлайн туристическата компания е загубила 674 милиона долара през 2019 година. Не е ясно колко е загубила фирмата през 2018 година, но диаграма показва, че загубата е била по-малко от 100 милиона долара.
По-ранни данни информираха, че компанията е отчела 18,7 милиона долара оперативна печалба през 2018 година, но в това число не влизат разходите за лихви и данъчни плащания.
Представител на Airbnb не е дал коментар на официалното запитване на медията.
Разширяващите се загуби дойдоха въпреки факта, че приходите на Airbnb през 2019 година скочиха с 32% до 4,8 милиарда долара. В същото време по данни на The Wall Street Journal компанията е отчела разходи до 5,3 милиарда долара през миналата година. Но изданието също не разполага с информация за разходите на Airbnb за 2018 година. Предполага се, че те са над 3 милиарда долара.
През последните две години разходите на Airbnb за администрация, разработка на продукти, експлоатация и поддръжка са се изравнили. Само административните разходи на компанията са нараснали със 113% между 2017 и 2018 година.
Резкият спад в долната линия на Airbnb дори преди бума на коронавируса повдигна въпроси за бизнес модела и посоката, по която е поела компанията. Преди това дейността на фирмата се разглеждаше като атрактивен бизнес. Но наскоро някои инвеститори започнаха да настояват компанията да смени изпълнителния си директор Брайън Чески и да намали разходите.
Подобно на други туристически компании Airbnb със сигурност регистрира огромни загуби от пандемията на коронавируса и решението на много правителства по света да ограничат движението на своите граждани. В последните седмици компанията е отчела до 90% ръст на анулирането на резервации, съобщи агенцията за пазарни проучвания AirDNA.
По-рано тази седмица Airbnb обяви, че е събрала 1 милиард долара ново финансиране, но това е под формата на дълг с високи лихви. Съобщава се, че Airbnb иска да събере още 1 милиард долара за подпомагане предвид извънредната ситуация.
Без допълнителни средства, компанията може да остане без пари, което може да доведе до най-лошото, показва анализ на Business Insider.