През първата половина на годината, на „Големите пет” европейски пазара (Германия, Великобритания, Франция Италия, Испания) се наблюдава ръст в продажбите от 8.9% до ниво от 5,936 милиона автомобила.

Според данните на JATO, цитирани от auto-press.net, резултатът за юни е бил на ниво от 1,114 млн. единици или с 5% повече в сравнение със същия месец на миналата година. 

Volkswagen Golf запазва челната си позиция на основните пет европейски пазара, въпреки че търсенето му на шестмесечна база е най-слабото от осем години насам.

Като цяло марката Volkswagen пък регистрира най-голямото понижение (12.2%) в пазарното си участие сред всички автомобилни производители на базата на резултатите за първата половина на миналата година. Въпреки подобрението от 17% в реализацията си в Италия, марката губи позиции във Великобритания, Германия и Франция, като съответните показатели са 8.7%, 1.4% и 0.4%.

Снимка 244262

На второ място по продажби през първата половина на годината на основите пет европейски пазара се подрежда Renault, при която се регистрира ръст от почти 15% до 454 000 единици, а на трето е Ford с подобрение в бизнеса от 3% до 447 657 единици. 

В Топ 20 на най-продаваните марки на основните пет европейски пазара влизат още Opel/Vauxhall, Peugeot, Fiat, Audi, Mercedes, BMW, Citroen, Nissan, Toyota, Skoda, Hyundai, Dacia, Kia, Seat, MINI, Mazda и Land Rover. 

Най-продаваните 10 модела на основните пет европейски пазара са Volkswagen Golf- 198 125, Renault Clio- 130 371, Ford Fiesta- 129 986, Volkswagen Polo- 128 918, Opel Corsa- 117 607, Peugeot 208- 108 878, Fiat Panda- 101 094, Renault Captur- 92 805, Nissan Qashqai- 90 740 и Ford Focus- 88 617.

Снимка 244263

През първата половина на годината, на основните пет европейски пазара са били реализирани повече от 1.47 млн.  SUV модела. При всички останали автомобилни сегменти, с изключение на спортните автомобили, се отчитат понижения в пазарното участие.