Компанията за интернет разплащания Checkout.com вече е най-скъпият технологичен "еднорог" в Европа, пише CNBC. Във вторник тя набра $450 млн. свеж капитал от инвеститори, водени от Tiger Global Management, която е акционер и в конкурентната компания Stripe. Така оценката на Checkout.com вече е $15 млрд.

Само преди седем месеца Checkout.com бе оценена на почти три пъти по-малко — $5,5 млрд. Новият рунд поставя европейската компания на четвърто място сред най-скъпите финтех бизнеси в цял свят.

Платформата на Checkout.com интегрира електронни плащания, анализ и мониторинг за превенция на измами. Базираната в Лондон компания обработва плащания към големи клиенти, включително Pizza Hut, H&M и Farfetch, както и към финтех компании като Coinbase, Klarna и Revolut.

Европейската компания се е прицелила към водеща роля в индустрия, оценявана на $2 трлн. Тя се състезава с американската Stripe и нидерландската Adyen. Инвеститорите залагат, че тези компании ще продължат да се възползват от бързия растеж на дигиталните плащания и е-търговията, засилени от пандемията.

През последните две години Checkout.com е набрала $830 млн. С още $450 млн. в банката компанията планира експанзия в САЩ.

Компанията има 1 000 служители по света и ще наеме още 700 през тази година.

Най-скъпият еднорог

С оценка от $15 млрд. Checkout.com изпреварва оператора на центрове на данни Global Switch като най-скъпия "еднорог", както и Klarna като най-скъп финтех в региона. "Еднорозите" са частни стартъпи, които струват над $1 млрд.

Checkout.com има още работа, докато настигне конкурентите си. Stripe бе оценена на $36 млрд. наскоро и според медийни публикации се надява скоро да получи оценка от $100 млрд. в нова инвестиционна сделка.

Пазарната капитализация на Ayden пък е $65 млрд., като акциите ѝ се учетвориха от първоначалното публично предлагане през 2018 г.

Checkout.com е сред малкото финтех компании, които излизат на печалба от създаването си. През 2019 г. приходите се удвояват до $146,4 млн.

Curve набра $95 млн., за да стъпи в САЩ

Междувременно британската финтех компания Curve съобщи, че е набрала $95 млн., с които да навлезе в САЩ.

Основана през 2015 г., тя е сред многото европейските стартъпи, които станаха популярни сред младото население заради предлаганите само през интернет банкови услуги.

За разлика от Revolut и Monzo, които предлагат сметки чрез приложение, Curve комбинира всички кредитни и дебитни карти на даден потребител в една платформа и една "умна" карта, която те могат да използват за плащания. Потребителите могат "да се връщат във времето" и да сменят използваната карта след направена трансакция.

Последният рунд финансиране бе воден от IDC Ventures, Fuel Ventures и Vulcan Capital.

Curve съобщи още, че скоро ще създаде възможност потребителите да плащат покупките си на равни месечни вноски, подобно на Klarna.