В Световно първенство, изпълнено с разочарования за големите футболни сили, Nike е на път да победи стария си съперник Adidas в оспорваната битка за спонсор на екипите, пише Reuters.

Американската компания доставя екипите на Бразилия, Франция и Англия - трите държави, които са смятани за най-големите фаворити от букмейкърите. Тя облича и скритият фаворит Хърватия.

Adidas поведе с 12:10 срещу Nike преди Мондиала

Adidas поведе с 12:10 срещу Nike преди Мондиала

Puma са на трето място по брой на отборите, които ще носят тениски на компанията

Германският й конкурент произвежда екипировката на Белгия, Русия и Швеция. Единственият четвъртфиналист, носещ екип, който не е дело на двете компании, е Уругвай, спонсориран от Puma.

Комбинираните постижения на екипите на Nike в Русия, са значителен успех за производителя на спортни облекла, който се опитва да увеличи продажбите си, свързани с футбола в световен мащаб. Американската компания има повече от 2 млрд. долара приходи от футболна екипировка през фискалната 2018 г.

Adidas надви Nike на един много важен фронт

Adidas надви Nike на един много важен фронт

Компанията победи основния си противник

"Докато Adidas доминира в европейските лиги и американската професионална лига, със сигурност всеки пазарен дял, който Nike може да спечели в нетрадиционен за САЩ спорт, може да е от полза за цената на акциите и марката", твърди Джейк Долархайд, изпълнителен директор на Longbow Asset Management.

Спортните марки обикновено продават по-голямата част от фенските си артикули преди Световното първенство, но успехът на даден отбор на терена може да създаде допълнително търсене на екипите му, особено ако прогресът му е неочакван.

В началото на турнира Adidas доминираше, но сега основните фаворити са с екипировка Nike

В началото на турнира Adidas доминираше, но сега основните фаворити са с екипировка Nike

За пръв път Nike изпревари Adidas като доставчик на екипи на Мондиала в Бразилия през 2014 г. Германската компания имаше предимство тази година, обличайки 12 от 32-та участника на Световното, сред които фаворитите Германия и Испания, както и домакина Русия. Nike достави екипите за 10 от тимовете на турнира.

Миналата сряда Мондиалът направи катастрофален обрат за Adidas с неочакваното отпадане на действащия шампион Германия. Акциите на германската компания, която е основен спонсор на Бундестима, паднаха с 2.7% още на следващата сесия.

Nike има нов план за продажбите си. И той силно напомня на идеята на Adidas

Nike има нов план за продажбите си. И той силно напомня на идеята на Adidas

Двете компании се състезават за вниманието на потребителите

През 2014 г. екипите на германците формираха около 1/3 от близо 9-те милиона продадени на екипа на отбори с логото на Adidas, като 10% от тези продажби са резултат от победата на Германия в турнира, посочва анализаторът на Wedbush Кристофър Свезя.

През уикенда бяха отстранени още 2 фаворита - Аржентина и Испания, също обличани от германския спортен бранд. По същия начин Мексико изгуби от спонсорираната от Nike Бразилия в понеделник.

Ще успее ли Adidas да догони Nike?

Ще успее ли Adidas да догони Nike?

Американската компания забавя растежа си, докато германската наваксва

В началото на настоящото Световно първенство Adidas понижи потенциалния ефект на спортното събитие върху продажбите, изтъквайки охлаждащата се руска икономика.

Но Мондиалът остава основна маркетингова възможност за германската компания, която е един от седемте официални партньори на FIFA и доставчик на топката за мачове от Световното от 1970 г. насам.

Adidas със силни продажби и голяма печалба, надделява над основните конкуренти

Adidas покори САЩ и Китай, надделява над основните конкуренти

В основата на растежа са силните приходи от обувки

Освен екипите на отборите, спонсорството на най-големите звезди е от решаващо значение за популяризирането на футболните обувки. Преди турнира Nike очакваше 60% от играчите да носят обувки с логото й.

От началото на Световното първенство на 14 юни акциите на Nike са нараснали с почти 3%, най-вече заради силния тримесечен отчет и добрите перспективи за продажбите. Adidas е изгубила около 5% от пазарната си стойност.